Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Crisis Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Crisis Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basics management and economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This course on crisis management offers students the basics in identifying, preventing, and controlling crisis situations. Crisis management basics, from preparation to training and compliance are discussed, as are various stages of a crisis, and the need to establish a crisis management team. Clearly identifying the roles and functions of each crisis management team member is essential for the ultimate success of contingency planning, which is also discussed. Students will be able to identify potential risks or situations that may precipitate a crisis or emergency and learn approaches on how to respond to such incidents. The importance of communication and making instant and effective decisions is also covered, as are a variety of emergency response scenarios; from planning evacuation from a local elementary school affected by an earthquake to a major hospital suffering a massive power outage to the threat of a rogue employee. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | What Is Crisis Management | 2 |
T-A-2 | Identifying a Crisis | 4 |
T-A-3 | Crisis Management Basics | 2 |
T-A-4 | Establishing a Crisis Management Team | 2 |
T-A-5 | The Role of the Crisis Manager | 2 |
T-A-6 | Putting Crisis Management Into Action | 4 |
T-A-7 | Psychology Of Crisis Management Decisions | 4 |
T-A-8 | Emergency Response Scenarios | 2 |
T-A-9 | Common Crisis Management Plan Weaknesses | 4 |
T-A-10 | Contingency Plans | 2 |
T-A-11 | Damage Control | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | lectures - participation | 30 |
A-A-2 | preparation to classes | 15 |
A-A-3 | reading recomended literature | 15 |
A-A-4 | preparation for the test | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | The course is delivered through lectures, discussion, assignments, presentations, case studies. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Collquium - Test and problem questions. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_CRMA_W01 The student defines of basic concept of: crisis management, the formation of a crisis management team and the role of a crisis manager and analize the psychology of crisis management decisions. | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-10, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-9, T-A-11, T-A-8, T-A-5, T-A-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_CRMA_U01 The student should: develop emergency response scenarios, analize common crisis management plan weaknesses, develop contingency plans, implement damage control, create a crisis management checklist and demonstrate mastery of lesson content at levels of 70% or higher. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-9, T-A-10, T-A-1, T-A-5, T-A-8, T-A-6, T-A-11, T-A-7, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_CRMA_K01 The student is ready to perform the role of emergency management manager. | — | — | C-1 | T-A-10, T-A-11, T-A-3, T-A-5, T-A-8, T-A-9, T-A-7, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Literatura podstawowa
- Coombs T., Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding, SAGE Publications, 2019, 5, ISBN: 978-1544328690
- Hosie p., Management in the tourism Industry, Taylor & Francis, 2009