Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Ecology and environment protection:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Ecology and environment protection
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 4,00,50zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic economics and regional development

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Gain knowledge of respect for ecology as a science and awareness of politically and ideologically biased eco-tagged concepts.
C-2Sense of moral responsibility for environment affecting decisions.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Major topics in environmental protection: global warming, renewables, geoengineering. Environmental services.8
T-A-2Ecological indicators in environmental assessment: the case of Common Bird Indicators. Protecting nature or environment: a false alternative?6
T-A-3Nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. Can we afford preserving wilderness?6
T-A-4Presentation result of own work students10
30
wykłady
T-W-1What is ecology: area of interest, tools and applications.3
T-W-2What is environment and what should it be protected against?3
T-W-3Environmental protection: a matter of fashion, education or basic human decency and responsability?4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Attendance30
A-A-2Literature and raports overview45
A-A-3own work student (presentation)25
100
wykłady
A-W-1Attendance10
A-W-2Literature studying15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Working with source texts.
M-2Participation in discussion.
M-3Workshops, group work, presentations

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: In-class activity and participation.
S-2Ocena formująca: Presentation of the results of own experiment.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_W01
Student will gain basis knowledge about nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management.
C-2T-A-3, T-A-1, T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_U01
The student is able to solve the problems among ecology and environmental management.
C-2T-W-2, T-W-1, T-A-3, T-A-2M-3, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_K01
Students work in a team analyzing various ecological problems; working in group student is open to participating in preparation project based on proposed topics.
C-1T-W-1, T-A-1, T-A-4, T-W-3M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_W01
Student will gain basis knowledge about nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management.
2,0
3,0student know the basis knowledge about nature protection
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_U01
The student is able to solve the problems among ecology and environmental management.
2,0
3,0The student knows what is the problem among ecology and enviironmental management
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_ECEP_K01
Students work in a team analyzing various ecological problems; working in group student is open to participating in preparation project based on proposed topics.
2,0
3,0The student is ready to discuss problems related to ecology and environmental protection
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Branquart E., Verheyen K., Latham J., Selection criteria of protected forest areas in Europe: The theory and the real world, 2008, Biol. Cons. 141: 2795-2806
  2. Dudley N., Mansourian S., Stolton S., Suksuwan S., Arguments for Protection - Safety Net protected areas and poverty reduction. A research report by WWF and Equilibrium, WWF, 2008
  3. Dudley N., Phillips A., Forests and Protected Areas Guidance on the use of the IUCN protected area management categories, IUCN, Gland-Cambridge, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Major topics in environmental protection: global warming, renewables, geoengineering. Environmental services.8
T-A-2Ecological indicators in environmental assessment: the case of Common Bird Indicators. Protecting nature or environment: a false alternative?6
T-A-3Nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. Can we afford preserving wilderness?6
T-A-4Presentation result of own work students10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1What is ecology: area of interest, tools and applications.3
T-W-2What is environment and what should it be protected against?3
T-W-3Environmental protection: a matter of fashion, education or basic human decency and responsability?4
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Attendance30
A-A-2Literature and raports overview45
A-A-3own work student (presentation)25
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance10
A-W-2Literature studying15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_ECEP_W01Student will gain basis knowledge about nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management.
Cel przedmiotuC-2Sense of moral responsibility for environment affecting decisions.
Treści programoweT-A-3Nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. Can we afford preserving wilderness?
T-A-1Major topics in environmental protection: global warming, renewables, geoengineering. Environmental services.
T-W-1What is ecology: area of interest, tools and applications.
Metody nauczaniaM-3Workshops, group work, presentations
M-2Participation in discussion.
M-1Working with source texts.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: In-class activity and participation.
S-2Ocena formująca: Presentation of the results of own experiment.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student know the basis knowledge about nature protection
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_ECEP_U01The student is able to solve the problems among ecology and environmental management.
Cel przedmiotuC-2Sense of moral responsibility for environment affecting decisions.
Treści programoweT-W-2What is environment and what should it be protected against?
T-W-1What is ecology: area of interest, tools and applications.
T-A-3Nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. Can we afford preserving wilderness?
T-A-2Ecological indicators in environmental assessment: the case of Common Bird Indicators. Protecting nature or environment: a false alternative?
Metody nauczaniaM-3Workshops, group work, presentations
M-2Participation in discussion.
M-1Working with source texts.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Presentation of the results of own experiment.
S-1Ocena formująca: In-class activity and participation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows what is the problem among ecology and enviironmental management
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_ECEP_K01Students work in a team analyzing various ecological problems; working in group student is open to participating in preparation project based on proposed topics.
Cel przedmiotuC-1Gain knowledge of respect for ecology as a science and awareness of politically and ideologically biased eco-tagged concepts.
Treści programoweT-W-1What is ecology: area of interest, tools and applications.
T-A-1Major topics in environmental protection: global warming, renewables, geoengineering. Environmental services.
T-A-4Presentation result of own work students
T-W-3Environmental protection: a matter of fashion, education or basic human decency and responsability?
Metody nauczaniaM-2Participation in discussion.
M-3Workshops, group work, presentations
M-1Working with source texts.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: In-class activity and participation.
S-2Ocena formująca: Presentation of the results of own experiment.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is ready to discuss problems related to ecology and environmental protection
3,5
4,0
4,5
5,0