Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Ecology and environment protection:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ecology and environment protection | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic economics and regional development |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gain knowledge of respect for ecology as a science and awareness of politically and ideologically biased eco-tagged concepts. |
C-2 | Sense of moral responsibility for environment affecting decisions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Major topics in environmental protection: global warming, renewables, geoengineering. Environmental services. | 8 |
T-A-2 | Ecological indicators in environmental assessment: the case of Common Bird Indicators. Protecting nature or environment: a false alternative? | 6 |
T-A-3 | Nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. Can we afford preserving wilderness? | 6 |
T-A-4 | Presentation result of own work students | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | What is ecology: area of interest, tools and applications. | 3 |
T-W-2 | What is environment and what should it be protected against? | 3 |
T-W-3 | Environmental protection: a matter of fashion, education or basic human decency and responsability? | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attendance | 30 |
A-A-2 | Literature and raports overview | 45 |
A-A-3 | own work student (presentation) | 25 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 10 |
A-W-2 | Literature studying | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Working with source texts. |
M-2 | Participation in discussion. |
M-3 | Workshops, group work, presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: In-class activity and participation. |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of the results of own experiment. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_W01 Student will gain basis knowledge about nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-3, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_U01 The student is able to solve the problems among ecology and environmental management. | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_K01 Students work in a team analyzing various ecological problems; working in group student is open to participating in preparation project based on proposed topics. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_W01 Student will gain basis knowledge about nature protection: preservation, conservation, ecosystem approach, adaptive management. | 2,0 | |
3,0 | student know the basis knowledge about nature protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_U01 The student is able to solve the problems among ecology and environmental management. | 2,0 | |
3,0 | The student knows what is the problem among ecology and enviironmental management | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_2-_ECEP_K01 Students work in a team analyzing various ecological problems; working in group student is open to participating in preparation project based on proposed topics. | 2,0 | |
3,0 | The student is ready to discuss problems related to ecology and environmental protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Branquart E., Verheyen K., Latham J., Selection criteria of protected forest areas in Europe: The theory and the real world, 2008, Biol. Cons. 141: 2795-2806
- Dudley N., Mansourian S., Stolton S., Suksuwan S., Arguments for Protection - Safety Net protected areas and poverty reduction. A research report by WWF and Equilibrium, WWF, 2008
- Dudley N., Phillips A., Forests and Protected Areas Guidance on the use of the IUCN protected area management categories, IUCN, Gland-Cambridge, 2006