Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Advanced Control Systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Advanced Control Systems | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Środowiskowe Laboratorium Miernictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Understanding the fundamentals of control engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Determining the Impact of Feedback on the Dynamic Properties of an Object. Application of Correction Elements to Modify the Frequency Characteristics of Dynamic Systems. Construction of a Model of the System in State Space. Synthesis of a Linear Observer for the Object. Synthesis of a Controller with Pole Placement |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Determining the Impact of Feedback on the Dynamic Properties of an Object. Application of Correction Elements to Modify the Frequency Characteristics of Dynamic Systems. Construction of a Model of the System in State Space. Synthesis of a Linear Observer for the Object. Synthesis of a Controller with Pole Placement. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Feedback in Automatic Control Systems. Open-Loop and Closed-Loop Systems. Feedforward Control. Description of Systems in State Space. Multidimensional Systems. Filtering of Measurement Signals. Synthesis of a State Feedback Controller. Optimal Control Systems. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Student's own work | 3 |
A-L-3 | Consultations | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with Elements of Computational Exercises. Laboratories. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Reports, tests, exams |
S-2 | Ocena formująca: Reports, tests. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_W01 Understanding the structures, algorithms, and methods of analyzing complex control systems - both continuous and discrete, constructing measurement systems, and selecting executive elements. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_U01 The student is able to analyze complex continuous and discrete control systems, select measurement systems and actuators. | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_K01 Is aware of the impact of undertaken actions on the functioning of modern advanced control systems. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_W01 Understanding the structures, algorithms, and methods of analyzing complex control systems - both continuous and discrete, constructing measurement systems, and selecting executive elements. | 2,0 | |
3,0 | The student has gained sufficient knowledge to analyze and synthesize advanced control systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_U01 The student is able to analyze complex continuous and discrete control systems, select measurement systems and actuators. | 2,0 | |
3,0 | The student has sufficient skills in the synthesis of control systems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-6_K01 Is aware of the impact of undertaken actions on the functioning of modern advanced control systems. | 2,0 | |
3,0 | The student has the competence to manage a team working on the development of a control system at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Katsuhiko Ogata, Modern Control Engineering