Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Computer Aided Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on machine technology, tools and machining |
W-2 | Basic knowledge of CAD/CAM, CATIA v5 systems |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student acquires methodological knowledge in the field of designing technological processes of machining on numerically controlled machine tools using CAM systems. |
C-2 | The student acquires the ability to use an integrated CAD/CAM system to design technological processes of machining on numerically controlled machine tools. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Designing technological processes for 2.5-axis machining. Computer-Aided Engineering. Designing technological processes for drilling cycles. Designing technological processes for turning. Implementation of a given project on a selected, independently developed 3D model based on technical documentation and tool catalogs | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kinematic structures of modern CNC machines. Analysis of technological capabilities of CNC machines with different controlled axis numbers, criteria for selecting a machine, and technological tooling. Structure of the technological process in the CAM system, different definitions, and nomenclature. Principles of designing the technological process in CAM systems. Methodology for selecting optimal workpiece setup and machining strategies. Selection of technological processing parameters and tools. Geometry of the working area, definition of: safe planes, machining areas, machining direction, start and end points, plunge and exit trajectories, tool path simulation, collision detection | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Student's own work | 2 |
A-P-3 | consultations | 2 |
34 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | conversational lecture |
M-2 | project method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Progress assessment within semester duration |
S-2 | Ocena podsumowująca: Assessment of the final project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_W01 Student has detailed knowledge on designing technological processes in the area of their specialization, has extended knowledge and is familiar with development trends and main scientific achievements in their specialization, in the areas of technology and operation of machines and devices, knows basic methods and techniques, tools and materials used in solving complex tasks in the field of technology design | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_U01 The student is able to communicate with mechanical engineers and in other technical environments, also in a foreign language. Is able to use various techniques of information transfer, including CAD/CAM systems; is able to plan and conduct computer simulations of processing, interpret the obtained results and draw conclusions; is able to integrate knowledge of construction, technology and planning when formulating and solving engineering tasks | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_K01 Student is able to select the methodology for designing technological processes that is best suited to the task undertaken | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_W01 Student has detailed knowledge on designing technological processes in the area of their specialization, has extended knowledge and is familiar with development trends and main scientific achievements in their specialization, in the areas of technology and operation of machines and devices, knows basic methods and techniques, tools and materials used in solving complex tasks in the field of technology design | 2,0 | |
3,0 | The student has gained basic knowledge on the course | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_U01 The student is able to communicate with mechanical engineers and in other technical environments, also in a foreign language. Is able to use various techniques of information transfer, including CAD/CAM systems; is able to plan and conduct computer simulations of processing, interpret the obtained results and draw conclusions; is able to integrate knowledge of construction, technology and planning when formulating and solving engineering tasks | 2,0 | |
3,0 | The student prepared a project that minimally meets the formal design requirements. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-3_K01 Student is able to select the methodology for designing technological processes that is best suited to the task undertaken | 2,0 | |
3,0 | The student demonstrates minimal interest in knowledge related to the designed facility. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Grzesik W. i inni, Programowanie obrabiarek NC/CNC, WNT Warszawa, 2006
- Kosmol J., Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2001
- DSS, CATIA v5, dokumentacja, 2005
Literatura dodatkowa
- praca zbiorowa, Programowanie obrabiarek CNC, tomy: toczenie, frezowanie, Wydawnictwo f-my REA - Mathematisch Technische Software, Warszawa, 2001
- Honczarenko J., Obrabiarki sterowane numerycznie, WNT, Warszawa, 2008