Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Prototyping in Machine Building:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prototyping in Machine Building | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechatroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General – industry – technical knowledge. |
W-2 | Basic skills in using CAD-3D structural design systems. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The cognitive goal of this subject is to obtain basic knowledge regarding the rapid production of prototypes of mechanical devices. |
C-2 | During classes in this subject, the student acquires the skills to assess the need for rapid prototyping at various stages of the mechanical device design process. |
C-3 | The student acquires skills in preparing data for devices implementing selected rapid prototyping methods. Gains skills in operating these devices. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Geometric modeling of selected product #1 using the CAD-3D system. | 3 |
T-L-2 | Geometric modeling of selected product #2 using the CAD-3D system. | 3 |
T-L-3 | Preparation of data for the RP device. | 3 |
T-L-4 | Implementation of prototyping on a stereolithography machine (SLA) or a laser powder melting device (SLM). | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic concepts and issues in the field of computer techniques in production engineering (CAx). The role of CAx techniques in integrated product development. The place of prototyping in the traditional and contemporary (concurrent engineering) design and construction process. Types of models and prototypes used at various stages of the design process. | 9 |
T-W-2 | An overview of the most popular methods and techniques of rapid product prototyping (Rapid Prototyping – RP). Stereolithography method (SLA). Selective powder sintering method (SLS). Laminated layers method (LOM). Three-dimensional printing method (3D Printing). Devices for implementing RP techniques. Examples of applications of the discussed methods in the production of prototypes. | 15 |
T-W-3 | Methods of rapid tool production (Rapid Tooling - RT). Equipment for RT techniques. Examples of implementing these techniques. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Student's own work | 3 |
A-L-3 | consultations | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture. |
M-2 | Design exercises. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final grade, verifying the student's level of mastery of the subject content. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Average rating from the assessments of completed projects. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Assessment of personal and social competences - intuitive in the form of approval. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_W01 Acquiring knowledge in the most popular methods and techniques of rapid prototyping of mechanical systems (Rapid Prototyping - RP). Stereolithography method (SLA). Selective powder sintering method (SLS). Laminated layers method (LOM). Three-dimensional printing method (3D Printing). | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_U01 The student is able to select the appropriate rapid prototyping method for a specific application. Is able to implement simple prototyping examples. | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_K01 Shaping the student's attitude in order to make them aware of the need for continuous personal development and teamwork. | — | — | C-1 | T-L-4 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_W01 Acquiring knowledge in the most popular methods and techniques of rapid prototyping of mechanical systems (Rapid Prototyping - RP). Stereolithography method (SLA). Selective powder sintering method (SLS). Laminated layers method (LOM). Three-dimensional printing method (3D Printing). | 2,0 | |
3,0 | The student has acquired basic knowledge of the subject. Cannot associate and analyze acquired knowledge. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_U01 The student is able to select the appropriate rapid prototyping method for a specific application. Is able to implement simple prototyping examples. | 2,0 | |
3,0 | The student solves basic design tasks. He makes mistakes. Performs practical exercises correctly, but in a passive way. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AAA_1A_CAD/08-1_K01 Shaping the student's attitude in order to make them aware of the need for continuous personal development and teamwork. | 2,0 | |
3,0 | The student acquired basic competences in prototyping in machine construction. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Todd Grimm, User's Guide to Rapid Prototyping, Society of Manufacturing Engineers, 2004
- Kenneth G. Cooper, Rapid Prototyping Technology Selection and Application, Dekker, Warszaw, 2001
Literatura dodatkowa
- Fuewen Frank Liou, Rapid Prototyping and Engineering Applications, CRC Press, 2019, Second Edition, E-book