Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Genetic engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of genetics and molecular biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To introduce the student to the basic techniques used in DNA analysis and in the development of genetically modified organisms |
C-2 | Introduction of the student to the newest methods of genome rearrangement |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Principles of health and safety in a genetic engineering laboratory. Purification of plasmid DNA. Plant genomic DNA extraction using columns | 3 |
T-L-2 | Comparison of the purity, yield of prepared DNAs. Determining the efficiency of the methods used | 2 |
T-L-3 | PCR. Optimization of the method. Gradient PCR | 2 |
T-L-4 | Restriction enzymes. Digestion of plasmid vectors. Construction of restriction maps | 4 |
T-L-5 | Restriction digestion of PCR products. Results analysis | 2 |
T-L-6 | Preparation of DNA for cloning. DNA ligation. Transformation of bacteria | 3 |
T-L-7 | Transformants analysis. Plasmid DNA preparation | 2 |
T-L-8 | Restriction DNA analysis of recombinant plasmids. Electrophoresis | 3 |
T-L-9 | PCR-based mutagenesis. Design of primers for PCR reactions | 2 |
T-L-10 | Gene expression analysis based on a reference gene: RNA isolation, reverse transcription, real-time PCR reaction, data analysis | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Genetic engineering. Goals of genetic modification in model and practical aspects, public acceptance | 2 |
T-W-2 | Structure, organization and fundamental functions of the genomes of pro- and eukaryotes | 2 |
T-W-3 | Enzymes used for the recombination and cloning of DNA | 2 |
T-W-4 | Characterization of vectors used in genetic engineering. Plasmid vectors, bacteriophages, cosmids, artificial chromosomes. Capacity, stability, advantages and disadvantages | 4 |
T-W-5 | Molecular cloning. Expression cloning in Escherichia coli and in Saccharomyces cerevisiae | 2 |
T-W-6 | Promoters, marker and reporter genes in gene constructs. Analysis of transgene integration and expression | 2 |
T-W-7 | Gene and genome libraries - development, searching | 3 |
T-W-8 | DNA editing methods, CRISPR/Cas9 system, CRISPRon/off and prime editing | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratories | 30 |
A-L-2 | self-study literature/scientific literature | 20 |
A-L-3 | report preparation | 25 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 20 |
A-W-2 | Self-study of literature/scientific literature | 30 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: presentation |
S-2 | Ocena formująca: report of laboratory activities |
S-3 | Ocena podsumowująca: written test |
S-4 | Ocena podsumowująca: assessment of laboratory skills |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 The student will gain knowledge of the methods and purposes of the recombination of DNA | — | — | C-1 | — | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 The student will gain the ability to distinguish and assign basic methods for modifying genomes | — | — | C-2 | — | M-1, M-2 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 The student is able to work in a group and in laboratory classes, is able to demonstrate the results of research, maintains safety rules | — | — | C-1 | — | M-2 | S-1, S-4, S-2 |
Literatura podstawowa
- Desmond S. T. Nicholl, An Introduction to Genetic Engineering, CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, Published in the United States of America by Cambridge University Press, New York, 2008, Third Edition, eBook (EBL)
Literatura dodatkowa
- Işıl Aksan Kurnaz, Techniques in GENETIC ENGINEERING, Taylor & Francis Group, Boca Raton, Fl 33487 2742 USA, 2015, First