Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Horticulture:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Horticulture | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Bojko <kamila-bojko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of agriculture/horticulture. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Providing knowledge of types of vegetables, fruits, ornamental prants and herbal materials and their nomenclature |
C-2 | Providing knowledge of the major species of horticulture plants - their cultivation methods and properties |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Detailed characterization of the main vegetables plant species | 3 |
T-A-2 | Detailed characterization of the main fruits plant species | 3 |
T-A-3 | Detailed characterization of the main ornamental plant species | 2 |
T-A-4 | Detailed characterization of the main herbal plant species | 2 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Chemical analyses of selected horticultural crops | 7 |
T-L-2 | Introduction for analysis of quantity and quality selected horticultural crops | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The importance of horticultural production | 2 |
T-W-2 | Climatic factors of the habitat. | 2 |
T-W-3 | Soil factors of environment | 2 |
T-W-4 | The importance and tasks of water drainage | 2 |
T-W-5 | Basic objectives of farming | 2 |
T-W-6 | Nutritional requirements and fertilization needs of plants. | 2 |
T-W-7 | Propagation of horticultural plants | 2 |
T-W-8 | Covers used in horticultural production | 2 |
T-W-9 | Role of plant protection in horticultural production | 2 |
T-W-10 | Crop rotation and crop rotation in horticultural crops | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Homework assignments | 7 |
A-A-2 | Participation in consultations | 10 |
A-A-3 | Reading recommended literature | 7 |
24 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Performance in workshops | 10 |
A-L-2 | Reading recommended literature. | 10 |
A-L-3 | Compiling laboratory analysis results | 4 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Performance in lectures | 20 |
A-W-2 | Self-study of the lecture material. | 10 |
A-W-3 | Preparation for the test | 10 |
A-W-4 | Participation in consultations | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / multi-media presentation. |
M-2 | Project method |
M-3 | Demonstration - Presentation of raw plant materials (fresh or dried) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Assessment of project work |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of homework assignments |
S-4 | Ocena formująca: Performance in lectures and workshops |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student has basic knowledge of horticultural crops - types of raw materials, their nomenclature and biological activity | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-5, T-W-9, T-W-3 | M-1 | S-1 |
WM-WKSiR_1-_??_W02 Student has knowledge of the major species of horticultural crops - their cultivation methods and properties | — | — | C-2 | T-L-2, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-L-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student has skills to recognize the main horticultural crops and describe their properties | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student is aware of the importance of horticultural crops as well as their impact in the human diet. | — | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-L-1, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1 | S-4, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student has basic knowledge of horticultural crops - types of raw materials, their nomenclature and biological activity | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the main types of horticultural materials, their nomenclature and biological activity | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WKSiR_1-_??_W02 Student has knowledge of the major species of horticultural crops - their cultivation methods and properties | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the major species of horticultural crops, their cultivatyion metods and proprerties. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student has skills to recognize the main horticultural crops and describe their properties | 2,0 | |
3,0 | Student has skills to recognize main horticultural crops and describe their main properties | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student is aware of the importance of horticultural crops as well as their impact in the human diet. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills of the importance of create horticultural crops as well as their impact in the human diet. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Miller Damien, Introduction to Horticulture, Callisto Reference, ISBN: 9781641165327
- J. C. NEWSHAM, Horticultural Notebook - A Manual for the Use of Horticultural Advisers, Gardeners, Nurserymen, Students, and All Horticulturists, Read Books, 2022, Kod Libristo: 22480915