Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Fundamentals of business ethics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentals of business ethics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of business ethics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The goal of the course is to understand the basic issues in business ethics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Review of definitions in the field of business ethics. Essence, functions and goals of ethics. | 2 |
T-A-2 | Ethical problems in business. | 6 |
T-A-3 | Ethical aspects of market competition. | 4 |
T-A-4 | Ethical problems in marketing practice. | 4 |
T-A-5 | Sustainable development and ecobusiness. | 4 |
T-A-6 | Power and its abuse. | 4 |
T-A-7 | Corrupt behavior in business. | 4 |
T-A-8 | Course credit. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in auditorium classes | 30 |
A-A-2 | Student's own work including preparation for class - reading literature, preparation for discussion. | 12 |
A-A-3 | Preparation of a credit presentation. | 8 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | didactic discussion |
M-2 | case study |
M-3 | group work |
M-4 | presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the preparation and presentation (multimedia presentation). |
S-2 | Ocena formująca: Evaluation of class activity and group work. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_W01 The student knows and understands the basic issues in the field of ethics business. | Ec_1A_W07, Ec_1A_W08 | — | C-1 | T-A-5, T-A-8, T-A-7, T-A-1 | M-4, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Ec_1A_O13/5.2_W02 The student identifies ethical problems in business. | Ec_1A_W05, Ec_1A_W07, Ec_1A_W08 | — | C-1 | T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-1, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_U01 The student analyzes and interprets unethical behavior in business. | Ec_1A_U01, Ec_1A_U02, Ec_1A_U03, Ec_1A_U07, Ec_1A_U09 | — | C-1 | T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-3 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_K01 The student demonstrates care in observing and requirements for adherence to the principles of business ethics. | Ec_1A_K04 | — | C-1 | T-A-7, T-A-8, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_W01 The student knows and understands the basic issues in the field of ethics business. | 2,0 | |
3,0 | The student knows and understands the basic concepts, principles and classifications in the field of business ethics, demonstrates problems when analyzing the posed problems and thematic issues. He perceives and solves the problems posed in the course of the class after being directed by the instructor. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ec_1A_O13/5.2_W02 The student identifies ethical problems in business. | 2,0 | |
3,0 | The student knows and understands the sub-principles, principles and classifications in the field of business ethics, shows problems when analyzing the problems and thematic issues posed. He perceives and solves the problems posed during the class after the directed by the instructor. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_U01 The student analyzes and interprets unethical behavior in business. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use theoretical knowledge at a sufficient level to identify and interpret problems ethical in business, shows problems in the analysis and interpretation of the thematic issues posed, solves them after guidance by the instructor. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_O13/5.2_K01 The student demonstrates care in observing and requirements for adherence to the principles of business ethics. | 2,0 | |
3,0 | Student at a sufficient level engaged in class, analyzes and interprets thematic issues after direction by the instructor, incompletely able to argue his beliefs. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa, 2013
- Klimek J., Etyka biznesu, Difin, Warszawa, 2004
- Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005
Literatura dodatkowa
- Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model, diagnoza, ocena, WUE we Wrocławiu, Wrocław, 2017
- Molesworth H.A., Alexander M.D., Bryan-Wilson J., Work ethic, Penn State Press, 2003