Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Modeling of electrical devices:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modeling of electrical devices | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basic mechanics, electromagnetic field theory, theory of electric circuits, electric machines and electric drives. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring skills in building mathematical models of complex drive systems for the purpose of simulating their operation. |
C-2 | Acquiring skills in constructing 2D/3D models for the design, optimization and analysis of electromagnetic processes in electrical devices. |
C-3 | Developing the student's ability to use tools and select modelling methods solving problems in the area of electrical engineering. |
C-4 | Stimulating the student's need for continuous education and improvement of professional and personal competencies social. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Model, simulation results and analysis of the operation/behavior of an electrical device or drive system. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Methods of design, optimization and analysis of electrical devices. | 2 |
T-W-2 | Methods of design, optimization and analysis of drive systems. | 2 |
T-W-3 | Modeling in Matlab&Simulink. | 2 |
T-W-4 | Modeling in Ansys Electronics Desktop. Lecture Exam. | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participating in classes | 15 |
A-P-2 | Execution of reports | 13 |
A-P-3 | Consultancy | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 10 |
A-W-2 | The study of literature and preparation for the exam | 10 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Informative lecture |
M-2 | M-2 Project exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S-1 Ocena podsumowująca: Based on test resultes |
S-2 | Ocena formująca: S-2 Ocena podsumowująca: Based on project reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C17.2_W01 The student has extended knowledge of modeling and analysis of the operation of selected electrical devices and drive systems. | EL_2A_W08, EL_2A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C17.2_U01 The student is able to model an electrical device or drive system and analyze its operation/behavior using simulation tools. | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-4, C-3 | T-W-4, T-P-1, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C17.2_K01 The student is able to work in the area of creating design documentation, understands the needs and knows the opportunities for further activites in the field of simulation techniques in the field of electrical engineering. | EL_2A_K03 | — | — | C-4 | T-W-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C17.2_W01 The student has extended knowledge of modeling and analysis of the operation of selected electrical devices and drive systems. | 2,0 | The student scored less than 50% of points on the learning outcome section of the test. |
3,0 | The student scored between 50% and 60% of points on the learning outcome section of the test. | |
3,5 | The student scored between 60% and 70% of points on the learning outcome section of the test. | |
4,0 | The student scored between 70% and 80% of points on the learning outcome section of the test. | |
4,5 | The student scored between 80% and 90% of points on the learning outcome section of the test. | |
5,0 | The student scored above 90% on the learning outcome section of the test. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C17.2_U01 The student is able to model an electrical device or drive system and analyze its operation/behavior using simulation tools. | 2,0 | The student did not submit a project report or the student submitted a report in which the task from the part concerning the learning outcome was completed in the range of 0-50%. |
3,0 | The student submitted a project report and the task, from the part concerning the learning outcome, was completed in the range of 51-60%. | |
3,5 | The student submitted a project report and the task, from the part concerning the learning outcome, was completed in the range of 61-70%. | |
4,0 | The student submitted a project report and the task, from the part concerning the learning outcome, was completed in the range of 71-80%. | |
4,5 | The student submitted a project report and the task, from the part concerning the learning outcome, was completed in the range of 81-90%. | |
5,0 | The student submitted a project report and the task, from the part concerning the learning outcome, was completed in the range above 90%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C17.2_K01 The student is able to work in the area of creating design documentation, understands the needs and knows the opportunities for further activites in the field of simulation techniques in the field of electrical engineering. | 2,0 | The student does not take any action in the area of project implementation. |
3,0 | The student takes active part in classes during the implementation of the project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Ansys Academic Support /Tutorials & Training Materials, 2025
- SolidWorks Tutorials & Training Materials, 2025
- Matlab and Simulink Tutorials & Training Materials, 2025