Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie
Sylabus przedmiotu Praktyczne wprowadzenie do technologii żywności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyczne wprowadzenie do technologii żywności | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Tokarczyk <Grzegorz.Tokarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Małgorzata Sobczak <Malgorzata.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw chemii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | wprowadzenie studenta w specyfikę podstawowych procesów technologicznych i założeń dietetycznych charakterystycznych dla kierunku studiów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Smakołyki z owoców w różnych odsłonach | 3 |
T-L-2 | Ryby inaczej | 3 |
T-L-3 | M jak mięso – wiem, co jem | 3 |
T-L-4 | Od talerza do zdrowia | 3 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
12 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne lub pokazowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: obserwacja grupy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_W01w_W01 student zna specyfikę wybranych procesów technologicznych stosowanych w przetwórtwie żywności. zna ogólne zasady tworzenia diety jako podstawy zdrowego żywienia | TZZ_1A_W17 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_W01w_U01 student potrafi praktycznie zastosować wybrany proces technologiczny do do daneo rodzaju żywnościi. potrafi ułożyć prosty jadłospis z zastosowaniem zasad zdrowego żywienia | TZZ_1A_U12, TZZ_1A_U13 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_W01w_K01 jest gotów do rozwoju swoich kompetencji w zakresie technologii żywności i żywienia człowieka | TZZ_1A_K02 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_W01w_W01 student zna specyfikę wybranych procesów technologicznych stosowanych w przetwórtwie żywności. zna ogólne zasady tworzenia diety jako podstawy zdrowego żywienia | 2,0 | |
3,0 | nie dotyczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_W01w_U01 student potrafi praktycznie zastosować wybrany proces technologiczny do do daneo rodzaju żywnościi. potrafi ułożyć prosty jadłospis z zastosowaniem zasad zdrowego żywienia | 2,0 | |
3,0 | nie dotyczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_W01w_K01 jest gotów do rozwoju swoich kompetencji w zakresie technologii żywności i żywienia człowieka | 2,0 | |
3,0 | nie dotyczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gawęcki J., Czapski J., Warzywa i owoce. Przetwórstwo i rola w żywieniu człowieka, UP Poznań, 2017
- Gajda R., Kołodziej A., Podstawy żywienia człowieka z zadaniami, MedPharm, 2018
- Sikorski Z.E., Ryby i bezkręgowce morskie. Pozyskiwanie, właściwości i przetwarzanie, WNT, Warszawa, 2011
- Olszewski A., Technologia przetwórstwa mięsa, WNT, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Przemysł spożywczy - miesięcznik, 2025