Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)

Sylabus przedmiotu Strategia małej przedsiębiorczości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategia małej przedsiębiorczości
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności opracowania biznes planu dla małego przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wybór rodzaju działalności1
T-P-2Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.10
T-P-3Przedstawienie w formie prezentacji planowanej działalności gospodarczej.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w zajęciach15
A-P-2konsultacje2
A-P-3przygotowanie biznes planu8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienie
M-2dyskusja
M-3metoda przypadków
M-4prezentacja
M-5projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywność
S-2Ocena podsumowująca: przedstawienie podstawowych elementów biznes planu dla małego przedsiębiorstwa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_C34_W01
Student posiada podsatwową wiedzę dotyczącą planowania małej przedsiębiorczości.
IMiN_2A_W06C-1T-P-2M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_C34_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania poszczególnych części biznesplanu.
IMiN_2A_U10C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1M-5, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_C34_K01
Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy.
IMiN_2A_K04C-1T-P-2, T-P-3M-5, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_C34_W01
Student posiada podsatwową wiedzę dotyczącą planowania małej przedsiębiorczości.
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_C34_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania poszczególnych części biznesplanu.
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_C34_K01
Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy.
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tracy B., Przedsiębiorczość: jak założyć i rozwijać własną firmę, Onepress, Gliwice, 2022
  2. Tokarski A., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa, 2011
  3. Barrow C., Biznesplan w małej firmie, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Opolski K., Biznes plan. Jak go budowań i analizować., CeDeWu, Warszawa, 2021
  2. Paździor A., Biznes plan: klucz do rozwoju przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, Lublin, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór rodzaju działalności1
T-P-2Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.10
T-P-3Przedstawienie w formie prezentacji planowanej działalności gospodarczej.4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w zajęciach15
A-P-2konsultacje2
A-P-3przygotowanie biznes planu8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_C34_W01Student posiada podsatwową wiedzę dotyczącą planowania małej przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zarządzania, w tym zarządzania produkcją
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania biznes planu dla małego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-2Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-1objaśnienie
M-2dyskusja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przedstawienie podstawowych elementów biznes planu dla małego przedsiębiorstwa
S-1Ocena formująca: aktywność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_C34_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania poszczególnych części biznesplanu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U10potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twórczy do interpretacji i prezentacji wybranych informacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania biznes planu dla małego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-3Przedstawienie w formie prezentacji planowanej działalności gospodarczej.
T-P-2Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.
T-P-1Wybór rodzaju działalności
Metody nauczaniaM-5projekt
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przedstawienie podstawowych elementów biznes planu dla małego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_C34_K01Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K04jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym do podtrzymywania etosu zawodu i przestrzegania zasad etyki zawodowej, wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania biznes planu dla małego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-2Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.
T-P-3Przedstawienie w formie prezentacji planowanej działalności gospodarczej.
Metody nauczaniaM-5projekt
M-4prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność
S-2Ocena podsumowująca: przedstawienie podstawowych elementów biznes planu dla małego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. .
3,5
4,0
4,5
5,0