Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
Sylabus przedmiotu Strategia małej przedsiębiorczości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategia małej przedsiębiorczości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności opracowania biznes planu dla małego przedsiębiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wybór rodzaju działalności | 1 |
T-P-2 | Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Definiowanie misji przedsiębiorstwa. Modele strategiczne. Analiza otoczenia wewnętrznego. Analiza otoczenie zewnętrznego. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody SWOT. Analiza strategiczna przedsięwzięcia przy zastosowaniu metody 5 sił Portera. Strategia marketingowa firmy. Analiza finansowa przedsiębiorstwa. | 10 |
T-P-3 | Przedstawienie w formie prezentacji planowanej działalności gospodarczej. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-P-2 | konsultacje | 2 |
A-P-3 | przygotowanie biznes planu | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | objaśnienie |
M-2 | dyskusja |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | prezentacja |
M-5 | projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność |
S-2 | Ocena podsumowująca: przedstawienie podstawowych elementów biznes planu dla małego przedsiębiorstwa |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_C34_W01 Student posiada podsatwową wiedzę dotyczącą planowania małej przedsiębiorczości. | IMiN_2A_W06 | — | — | C-1 | T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_C34_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania poszczególnych części biznesplanu. | IMiN_2A_U10 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-5, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_C34_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy. | IMiN_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3 | M-5, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_C34_W01 Student posiada podsatwową wiedzę dotyczącą planowania małej przedsiębiorczości. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_C34_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania poszczególnych części biznesplanu. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_C34_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia w sposób dostateczny podstawowe elementy biznes planu. . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tracy B., Przedsiębiorczość: jak założyć i rozwijać własną firmę, Onepress, Gliwice, 2022
- Tokarski A., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa, 2011
- Barrow C., Biznesplan w małej firmie, Helion, Gliwice, 2009
Literatura dodatkowa
- Opolski K., Biznes plan. Jak go budowań i analizować., CeDeWu, Warszawa, 2021
- Paździor A., Biznes plan: klucz do rozwoju przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, Lublin, 2008