Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)
Sylabus przedmiotu Kultura menedżerska I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kultura menedżerska I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie podstawowych zagadnień z zakresu kultury organizacji ze szczególnym naciskiem na funkcjach zarządzania (przewodzenia i motywowaniu). W ramach merytorycznej treści przedmiotu duże znaczenie kładzie się na ludzkim aspekcie zarządzania i jego wymiarze etycznym i prospołecznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historia zarządzania jako nauka humanistyczna. | 1 |
T-W-2 | Struktury organizacyjne i organizacja pracy własnej. | 3 |
T-W-3 | Style kierowania i polityka kadrowa. | 1 |
T-W-4 | Menedżer jako lider zespołu. | 1 |
T-W-5 | Kulturowe uwarunkowania organizacji i zarządzania. | 5 |
T-W-6 | Etyka w zarządzaniu. | 3 |
T-W-7 | Globalizacja i jej skutki na kulturę menedżerską. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Nauka własna | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie prac | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | W trakcie wykładów prezentacje multimedialne i możliwość dialogowania z wykładowcą, zadania grupowe, gry biznesowe i rozwiązywanie casów, czyli tematy prowadzone metodą „studium przypadku”. |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach, oceny z prac grupowych i kolokwium zaliczeniowe. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania do dyskusji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe problemy kultury menedżerskiej | TiR_1A_W02, TiR_1A_W03 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W09 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
TiR_1A_O4_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynników kultury menedżerskiej | TiR_1A_W05, TiR_1A_W08 | S1A_W05, S1A_W08 | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3 | S-3 |
TiR_1A_O4_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U07 | S1A_U02, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe problemy kultury menedżerskiej | 2,0 | Student nie umie definiować czynników wpływających na dany problem kulutury menedżerskej |
3,0 | Student rozpoznaje w sposób ogólny ocenić stan kulutury menedżerskej | |
3,5 | Student rozpoznaje stan kulutury menedżerskej i sformułować zagadnienie kulutury menedżerskej | |
4,0 | Student rozpoznaje stan kulutury menedżerskej i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umie rozpoznać stan kulutury menedżerskej i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji | |
5,0 | Student umie rozpoznać stan kulutury menedżerskej i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości | |
TiR_1A_O4_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynników kultury menedżerskiej | 2,0 | Student nie umie identyfikować czynników wpływających na dany problem organizacji w postawionym studium przypadku organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny zidentyfikować problem kultury organizacyjnej | |
3,5 | Student umie zidentyfikować problem i sformułować rozwiązanie | |
4,0 | Student umie zidentyfikować problem i sformułować rozwiązanie adekwatne do studium przypadku | |
4,5 | Student umie zidentyfikować stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do studium przypadku oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji | |
5,0 | Student umie zidentyfikować stan organizacji i sformułować problemy adekwatne do studium przygadku oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | 2,0 | Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości | |
TiR_1A_O4_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | Student nie umie dobierać kluczowych czynników wpływających na dany problem organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny dobrać metody | |
3,5 | Student umie dobrać metody i zinterpretować jej wnioski | |
4,0 | Student umie dobrać metody i zinterpretować jej wnioski oraz ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umiedobrać metody i zinterpretować jej wnioski i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi nakreślać konsekwencje jej zastosowania | |
5,0 | Student umiedobrać metody i zinterpretować jej wnioski i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi nakreślać konsekwencje jej zastosowania oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Literatura podstawowa
- Alexandre Havard, Etyka przywódcy, Trening doskonalenia osobowości, MSM Studio, Gdańsk, 2011
- Marta Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Pablo Cardona, Pilar Garcia-Lombardia, Rozwój kompetencji przywódczych, Wydawnictwo M, Kraków, 2008
- Bjerke Bjorn, Kultura a style przywództwa, zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004
- Pablo Cardona, Pilar Garcia-Lombardia, Rozwój kompetencji przywódczych, Wydawnictwo M, Kraków, 2008
- Bjerke Bjorn, Kultura a style przywództwa, zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004