Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Czyński <Michal.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Józiak <Wieslaw.Joziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geometria z zakresu szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie się z zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-2Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
C-4Uświadomienie sobie przez studenta konieczności ciągłego zwiększania wiedzy i umiejętności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).2
T-L-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.9
T-L-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.5
T-L-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory6
T-L-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe6
T-L-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.6
T-L-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.9
T-L-8Zaliczenie: wykonanie samodzielnie zadania zaliczeniowego.2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Zapoznanie się z instrukcją programu Autodesk Inventor i literaturą.3
A-L-3Wykonywanie zadań domowych7
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w nauce
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów rysunkowych, wrażenia estetycznego i terminu oddania rysunków.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie kolokwium zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P07_W01
Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
EMO_1A_W08, EMO_1A_W17R1A_W04, R1A_W05, T1A_W02, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P07_U01
Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
EMO_1A_U04R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U03, T1A_U04InzA_U01C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P07_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie grafiki inżynierskiej, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P07_W01
Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością wiedzy podanej w ramach przedmiotu. Ma braki w znajomości programu Autodesk Inventor.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zasad tworzenia i opisu rysunków technicznych. Nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje się znajomością zaawansowanych technik modelowania w programi Autodesk Inventor. W analizie potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, anlizować a także wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P07_U01
Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce - nie umie samodzielnie wykonywać rysunków techniczych. Wykazuje znaczne braki w znajomości obsługi programu Autodesk Inventor. Nie dotrzymuje terminu oddania rysunków.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki na rysunkach wynikających z braku wiedzy.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki w programie Autodesk Inventor. Popełnia nieliczne błędy nie wynikające z braku wiedzy.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student wykonuje w terminie modele i rysunki bez znaczących błędów. Biegle posługuje sie programem Autodesk Inventor w zakresie podanym przez prowadzącego zajęcia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P07_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie grafiki inżynierskiej, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
2,0Student nie jest zainteresowany przedmiotem, nie uzupełnia na bieżąco braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie zajęć jest umiarkowanie aktywny
4,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach
4,5Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, podejmuje próby wykonywania zadań dodatkowych
5,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, chętnie wykonuje zadania dodatkowe

Literatura podstawowa

  1. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2006
  2. Rogowski Józef, Waligórski Jerzy, Zasady rysunku technicznego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008
  3. Jaskulski Andrzej, Autodesk Inventor 2010PL/2010, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Michel Karol, Sapiński Tadeusz, Czytam rysunek elektryczny, WSiP, Warszawa, 2000
  2. Winkler Tadeusz, Komputerowy zapis konstrukcji, WNT, Warszawa, 2006
  3. Czech Piotr, Wojnar Grzegorz, Folęga Piotr, Podstawy komputerowego zapisu konstrukcji z wykorzystaniem środowiska AUTOCAD, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).2
T-L-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.9
T-L-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.5
T-L-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory6
T-L-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe6
T-L-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.6
T-L-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.9
T-L-8Zaliczenie: wykonanie samodzielnie zadania zaliczeniowego.2
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Zapoznanie się z instrukcją programu Autodesk Inventor i literaturą.3
A-L-3Wykonywanie zadań domowych7
A-L-4Przygotowanie się do kolokwium5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P07_W01Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W08Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu eksploatacji zasobów biologicznych i energetycznych mórz i oceanów.
EMO_1A_W17Ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawienia podstawowych konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie się z zasadami tworzenia rysunków technicznych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).
T-L-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.
T-L-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.
T-L-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory
T-L-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe
T-L-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.
T-L-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością wiedzy podanej w ramach przedmiotu. Ma braki w znajomości programu Autodesk Inventor.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zasad tworzenia i opisu rysunków technicznych. Nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje się znajomością zaawansowanych technik modelowania w programi Autodesk Inventor. W analizie potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, anlizować a także wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P07_U01Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U04Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).
T-L-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.
T-L-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.
T-L-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory
T-L-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe
T-L-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.
T-L-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce - nie umie samodzielnie wykonywać rysunków techniczych. Wykazuje znaczne braki w znajomości obsługi programu Autodesk Inventor. Nie dotrzymuje terminu oddania rysunków.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki na rysunkach wynikających z braku wiedzy.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki w programie Autodesk Inventor. Popełnia nieliczne błędy nie wynikające z braku wiedzy.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student wykonuje w terminie modele i rysunki bez znaczących błędów. Biegle posługuje sie programem Autodesk Inventor w zakresie podanym przez prowadzącego zajęcia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P07_K01Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie grafiki inżynierskiej, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-4Uświadomienie sobie przez studenta konieczności ciągłego zwiększania wiedzy i umiejętności
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).
T-L-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.
T-L-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.
T-L-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory
T-L-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe
T-L-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.
T-L-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w nauce
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zainteresowany przedmiotem, nie uzupełnia na bieżąco braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie zajęć jest umiarkowanie aktywny
4,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach
4,5Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, podejmuje próby wykonywania zadań dodatkowych
5,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, chętnie wykonuje zadania dodatkowe