Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej |
W-2 | Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej |
C-2 | Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem |
C-3 | Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej |
C-4 | Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej |
C-5 | Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej |
C-6 | Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych |
C-7 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych | 12 |
T-S-2 | Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego | 8 |
T-S-3 | Technika redagowania tekstów technicznych | 5 |
T-S-4 | Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej | 10 |
A-S-3 | Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C21_W01 student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej | AR_1A_W23 | — | — | C-4, C-5, C-6, C-7 | T-S-2, T-S-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C21_U01 student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły | AR_1A_U13, AR_1A_U23 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-3, T-S-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C21_K01 prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej | AR_1A_K01, AR_1A_K03, AR_1A_K04, AR_1A_K06 | — | — | C-2 | T-S-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C21_W01 student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C21_U01 student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły | 2,0 | |
3,0 | student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C21_K01 prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej | 2,0 | |
3,0 | prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, PS, 2000
- Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2011