Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)
Sylabus przedmiotu Aspekty prawne przedsiębiorczości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aspekty prawne przedsiębiorczości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Mrozik <Andrzej.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu ekonomii i zarządzania z zakresu szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie wiedzy z zakresu dziedzin pozatechnicznych tj. ekonomii i zarządzania niezbędnych do wypełniania funkcji menedżerskich w przedsiębiorstwie oraz prowadzenia własnej rynkowej działalności gospodarczej w aspekcie znajomości i przedstrzegania przepisów prawnych dotyczących przedsiębiorczości i innowacyjności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Główne pojęcia i kategorie makroekonomiczne. | 4 |
T-W-2 | 2.Dochód narodowy. Determinanty wzrostu gospodarczego. | 4 |
T-W-3 | 3. Podstawy prawa pracy, handlowego i gospodarczego | 8 |
T-W-4 | 4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy, jego cele oraz formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw. | 4 |
T-W-5 | 5. Zarządzanie strategiczne - metody i techniki zarządzania dziedzinami przedsiębiorstwa. | 2 |
T-W-6 | 6. Marketing, logistyka i systemy zarządzania jakością. | 3 |
T-W-7 | 7. Doskonalenie procesów wytwarzania i innowacyjność jako formy przedsiębiorczości. | 2 |
T-W-8 | 8. Dokumenty sprawozdawcze finansowo-księgowe. Bilans przedsiębiorstwa | 2 |
T-W-9 | 9. Ryzyko w działalności gospodarczej - aspekty prawne. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Aktywne uczestnictwo w wykładach, przygotowanie się do wykładów w formie zapoznania z wybranymi zagadnieniami z literatury przedmiotu oraz przygotowanie się do testu sprawdzajacego. | 30 |
A-W-2 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne oraz ocena aktywności studenta na zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_O12-1_W22 Student ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstw oraz przepisów prawa gospodarczego i prowadzenia dzialalności gospodarczej. | AR_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_O12-1_U10 Student potrafi stosować pozatechniczne narzędzia jakościowe i ekonomiczne do oceny swoich działań i projektów technicznych w aspekcie jakości produktu oraz kosztów i terminów produkcyjnych w formie biznes planów | AR_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_O12-1_K01 Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej praz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiębiorczości. | AR_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_O12-1_W22 Student ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstw oraz przepisów prawa gospodarczego i prowadzenia dzialalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki i zarzadzania przedsiębiorstw oraz przepisów prawa gospodarczego i prowadzenia działalności gospodarczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_O12-1_U10 Student potrafi stosować pozatechniczne narzędzia jakościowe i ekonomiczne do oceny swoich działań i projektów technicznych w aspekcie jakości produktu oraz kosztów i terminów produkcyjnych w formie biznes planów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi stosować pozatechniczne narzędzia jakościowe i ekonomiczne do oceny swoich działań i projektów technicznych w aspekcie jakości produktu oraz kosztów i terminów produkcyjnych w formie biznes planów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_O12-1_K01 Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej praz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiębiorczości. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej oraz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiębiorczości. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stoner C., Wankel S., Kierowanie, PWE, Warszawa, 1994, I
- Duraj J., Papiernik - Wojdera M., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Stabryła A., Podstawy zarządzania firmą, ANTYKWA, Kluczbork-Kraków, 1998, I
- Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Makroekonomia, PWE, Warszawa, 1998, I