Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C11_W01 | Ma wiedzę o podstawowych elementach i układach elektroniki analogowej i cyfrowej wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_W14 | Ma podstawową wiedzę z elektroniki analogowej i cyfrowej w zakresie pozwalającym na zrozumienie sposobu działania elektronicznych i energoelektronicznych urządzeń wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
---|
AR_1A_W25 | Ma podstawową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami kierunków studiów powiązanych z kierunkiem Automatyka i Robotyka. |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z podstawowymi elementami i układami elektronicznymi spotykanymi w układach sterowania w automatyce. |
---|
Treści programowe | T-W-10 | Podstawowe funktory logiczne. |
---|
T-W-9 | Podstawy techniki cyfrowej. |
T-W-11 | Wybrane metody syntezy układów kombinacyjnych. |
T-W-12 | Konwertery kodów. |
T-W-13 | Przerzutniki cyfrowe. |
T-W-14 | Rejestry, liczniki. |
T-W-15 | Wybrane metody syntezy układów sekwencyjnych. |
T-W-16 | Układy komutacyjne. |
T-W-18 | Sumatory, komparatory. |
T-W-17 | Układy uzależnień czasowych. |
T-W-19 | Pamięci cyfrowe. |
T-W-20 | Magistrale adresowe i danych. |
T-W-21 | Transmisja sygnałów cyfrowych. |
T-W-22 | Układy wyświetlania informacji. |
T-W-1 | Podstawowe elementy elektroniczne bierne i aktywne. Elementy R, L, C, diody, tranzystory. |
T-W-2 | Półprzewodnikowe elementy mocy: tranzystory bipolarne, unipolarne, IGBT, tyrystory, triaki. |
T-W-3 | Elektroniczne układy przełączające. Elektroniczne włączanie i wyłączanie elementów sygnalizacyjnych, przekaźników, silników DC i innych obciążeń. |
T-W-4 | Sterowanie impulsowe. Modulatory szerokości impulsów. Zastosowania. Straty mocy. |
T-W-5 | Układy zasilania. Stabilizacja napięcia ciągła i impulsowa. Przetwornice napięcia. |
T-W-6 | Odprowadzanie ciepła z elementów elektronicznych. Radiatory. |
T-W-7 | Wzmacniacze sygnałów. Wzmacniacze operacyjne. Wzmacniacze pomiarowe. |
T-W-8 | Generatory sygnałów i generatory taktujące do systemów dyskretnych. Generatory o wysokiej stabilności częstotliwości: kwarcowe i typu MEMS. |
T-L-13 | Badanie układów czasowych. |
T-L-14 | Przesyłanie sygnałów cyfrowych. |
T-L-15 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z elektroniki cyfrowej. |
T-L-1 | Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych. Zapoznanie z regulaminem. Informacja o aparaturze pomiarowej. |
T-L-8 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z elektroniki analogowej. |
T-L-9 | Badanie parametrów dynamicznych bramek logicznych. |
T-L-10 | Badanie przerzutników. |
T-L-11 | Badanie rejestrów cyfrowych. |
T-L-12 | Badanie liczników cyfrowych. |
T-L-3 | Badanie charakterystyk oraz parametrów statycznych i dynamicznych tranzystorów bipolarnych. |
T-L-4 | Badanie charakterystyk oraz parametrów statycznych i dynamicznych tranzystorów unipolarnych FET i MOSFET. |
T-L-2 | Badanie charakterystyk oraz parametrów statycznych i dynamicznych: diod prostowniczych, diod impulsowych, diod Zenera i transili. |
T-L-6 | Odprowadzanie ciepła z elementów półprzewodnikowych. Wyznaczanie rezystancji termicznych. |
T-L-7 | Układy zasilające o działaniu ciągłym. Pomiary parametrów stabilizatorów napięcia. |
T-L-5 | Badanie podstawowych aplikacji wzmacniaczy operacyjnych. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć. |
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę o podstawowych elementach i układach elektroniki analogowej i cyfrowej wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |