Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Język rosyjski 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język rosyjski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK4 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
C-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
C-3Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.10
T-LK-2Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.10
T-LK-3Transport, komunikacja. Podróż. Komunikacja miejska. Środek lokomocji. Znaki drogowe. Zdania bezosobowe.10
T-LK-4Zdrowy styl życia. Żywienie. Ochrona zdrowia. Sport. Turystyka. Rząd (rekcja) wybranych czasowników. Przysłówki nieokreślone z partykułą -нибудь, ни, не.10
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.20
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.25
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-7pisanie listów formalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_A04.3_U01
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie większość czytanych tekstów.
AR_1A_U25C-1T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2M-6, M-1, M-3S-2
AR_1A_A04.3_U02
Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
AR_1A_U25C-2T-LK-5M-1, M-3, M-5, M-6S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_A04.3_K01
Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
AR_1A_K01C-3T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2M-2, M-1, M-4S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_A04.3_U01
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie większość czytanych tekstów.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
AR_1A_A04.3_U02
Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_A04.3_K01
Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 2, „Wagros”, Poznań, 2006
  2. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 3, „Wagros”, Poznań, 2008
  3. К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, "Русcкий язык", Москва, 1985

Literatura dodatkowa

  1. Z. Kurylin, Gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa, 2004
  2. A. Pado, Читай, пиши, говори! cz. I, II, Warszawa, 2001
  3. Н.П.Андрюшина, М.Н.Макова, Тренировочные тесты по русскому языку как иностранному, II сертификационный уровень. Общее владение, "Златоуст", Санкт-Петербург, 2010
  4. Dodatkowe materiały prowadzącego zajęcia, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.10
T-LK-2Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.10
T-LK-3Transport, komunikacja. Podróż. Komunikacja miejska. Środek lokomocji. Znaki drogowe. Zdania bezosobowe.10
T-LK-4Zdrowy styl życia. Żywienie. Ochrona zdrowia. Sport. Turystyka. Rząd (rekcja) wybranych czasowników. Przysłówki nieokreślone z partykułą -нибудь, ни, не.10
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.20
60

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.25
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_A04.3_U01Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie większość czytanych tekstów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U25Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego.
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-LK-3Transport, komunikacja. Podróż. Komunikacja miejska. Środek lokomocji. Znaki drogowe. Zdania bezosobowe.
T-LK-1Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-4Zdrowy styl życia. Żywienie. Ochrona zdrowia. Sport. Turystyka. Rząd (rekcja) wybranych czasowników. Przysłówki nieokreślone z partykułą -нибудь, ни, не.
T-LK-2Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
Metody nauczaniaM-6słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_A04.3_U02Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U25Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego.
Cel przedmiotuC-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
Treści programoweT-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_A04.3_K01Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
Treści programoweT-LK-3Transport, komunikacja. Podróż. Komunikacja miejska. Środek lokomocji. Znaki drogowe. Zdania bezosobowe.
T-LK-1Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-4Zdrowy styl życia. Żywienie. Ochrona zdrowia. Sport. Turystyka. Rząd (rekcja) wybranych czasowników. Przysłówki nieokreślone z partykułą -нибудь, ни, не.
T-LK-2Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0