Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona i kształtowanie środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć dydaktycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona i kształtowanie środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć dydaktycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR2 6 1,01,00zaliczenie
praktykiPR4 6 1,01,00zaliczenie
praktykiPR6 6 1,01,00zaliczenie
praktykiPR8 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień agronomii na poziomie S2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
praktyki
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
praktyki
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
praktyki
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OKS_3-_P01_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
OKS_3-_W02, OKS_3-_W01C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OKS_3-_P01_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
OKS_3-_U08C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OKS_3-_P01_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
OKS_3-_K01, OKS_3-_K02C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OKS_3-_P01_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OKS_3-_P01_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OKS_3-_P01_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
  2. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.6
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie do prowadzenia zajęć24
A-PR-2Prowadzenie zajęć6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOKS_3-_P01_W01Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOKS_3-_W02Ma wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do różnych poziomów działalności gospodarczej i organizacyjnej związanej z produkcją rolniczą i ochroną środowiska. Wykazuje się znajomością zasad dydaktyki w szkole wyższej.
OKS_3-_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOKS_3-_P01_U01Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOKS_3-_U08Posiada umiejętności dydaktyczne dotyczące nauk rolniczych.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOKS_3-_P01_K01Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOKS_3-_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
OKS_3-_K02Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji zdrowej żywności, z zachowaniem środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0