Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy prawa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy prawa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl>, Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o społeczeństwie, historia państwa i społeczeństwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowej terminologii prawniczej i modelu prawnego RP. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie prawa. Definicja struktury normy prawnej. Przepis i system prawa. | 2 |
T-W-2 | Żródła prawa. Pojęcie i system prawa stanowionego w Polsce. Konstytucja i prawodawstwo. | 2 |
T-W-3 | Stosunek prawny i podmioty prawa. | 2 |
T-W-4 | Obowiązywanie, stosowanie i wykładnia prawa | 2 |
T-W-5 | Systematyka prawa. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_A01_W01 Student posiada podstawową wiedzę obejmującą najważniejsze elementy systemu prawnego w Polsce. | TRL_1A_W08 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_A01_U01 Student powinien umieć analizować przepisy zawarte w aktach normatywnych, formułować wnioski z nich wypływające i szacować skutki danych rozwiązań. | TRL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1 | M-2 | S-1 |
TRL_1A_A01_U02 Student potrafi ocenić regulacje prawne. | TRL_1A_U21 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_A01_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy w zakresie rozwiązań prawnych. | TRL_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-2 | S-1 |
TRL_1A_A01_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za wykonywaną i samodzielnie organizowaną pracę. | TRL_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_A01_W01 Student posiada podstawową wiedzę obejmującą najważniejsze elementy systemu prawnego w Polsce. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podsatwowe pojęcia prawne, zasady tworzenia przepisów prawa i ich egzekwowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_A01_U01 Student powinien umieć analizować przepisy zawarte w aktach normatywnych, formułować wnioski z nich wypływające i szacować skutki danych rozwiązań. | 2,0 | |
3,0 | Student umie opisać najważniejsze elementy systemu prawnego lecz nie posiada umiejętności szerokiej analizy informacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TRL_1A_A01_U02 Student potrafi ocenić regulacje prawne. | 2,0 | |
3,0 | Student umie opisać najważniejsze elementy systemu prawnego lecz nie posiada umiejętności szerokiej analizy informacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_A01_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy w zakresie rozwiązań prawnych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić braki występujące w swojej wiedzy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TRL_1A_A01_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za wykonywaną i samodzielnie organizowaną pracę. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość częściowej odpowiedzialności za wyniki własnej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Muras Z., Podstawy prawa, C.H. Beck, Warszawa, 2017
- Lewandowski J., Elementy prawa, WSiP, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Nowak M.J., Podstawy prawa w Polsce - Prawo dla nieprawników, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2009