Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki zdobytej w trakcie kursu matematyki 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta poszerzonej wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku rolniczym oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rachunek całkowy | 6 |
T-A-2 | Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu | 8 |
T-A-3 | Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Całka nieoznaczona, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek | 4 |
T-W-2 | Całka Riemanna, twierdzenie Newtona-Leibniza, zastosowanie całki Riemanna | 4 |
T-W-3 | Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu | 6 |
T-W-4 | Kolokwium zaliczające treści wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział studenta w cwiczeniach adytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 10 |
A-A-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z definicjami i twierdzeniami z rachunku całkowego oraz równań różniczkowych zwyczajnych |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B06_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek różniczkowy - obliczanie pohodnych i całek i równanań różniczkowych niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej; | TRL_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B06_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski | TRL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-A-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TRL_1A_B06_U02 Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej | TRL_1A_U07, TRL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-2, T-W-4, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B06_K01 Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | TRL_1A_K07 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B06_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek różniczkowy - obliczanie pohodnych i całek i równanań różniczkowych niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej; | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B06_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TRL_1A_B06_U02 Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B06_K01 Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestzrega zasad etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
- Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 1, PWN, Warszawa, 2007
- Palczewski A., Równania różniczkowe zwyczajne, PWN, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, 2015