Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Składowanie i wstępna obróbka drewna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Składowanie i wstępna obróbka drewna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zalecana znajomość maszynoznawstwa ogólnego i leśnego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procesami technologicznymi składowania i podstawowego, mechanicznego przerobu drewna. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka drewna jako surowcowa dla przemysłu tartacznego i jego składowanie. Metody ustalania miąższości sortymentów okrągłych. Ogólna charakterystyka przemysłu tartacznego. Technologiczne przygotowanie produkcji w tartakach. Procesy mechanicznego przetwórstwa drewna. Przecieranie drewna. Sprzęganie pił. Agregatowe metody przerobu drewna, okrawarko-pilarki tarczowe i taśmowe. Klasyfikacja wyrobów i ich składowanie. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęc. | 10 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda eksponująca - film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnie wykonanego zadania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena testu podsumowującego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O13-1_W01 ma uporządkowana wiedzę o procesach technologicznych składowania i wstępnej, mechanicznym przerobie drewna oraz użytkowaniu maszyn i urządzeń służących do ich przeprowadzenia; | TRL_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O13-1_U01 potrafi samodzielnie pozyskiwać wybrane, informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je do racjonalnego użytkowania maszyn i urządzeń stosowanych w składowaniu i wstępnej obróbce drewna | TRL_1A_U19, TRL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O13-1_K01 jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy zawodowej, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania | TRL_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O13-1_W01 ma uporządkowana wiedzę o procesach technologicznych składowania i wstępnej, mechanicznym przerobie drewna oraz użytkowaniu maszyn i urządzeń służących do ich przeprowadzenia; | 2,0 | |
3,0 | charakteryzuje wybrane podstawowe procesy technologiczne składowania i mechanicznej, wstępnej obróbki drewna | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O13-1_U01 potrafi samodzielnie pozyskiwać wybrane, informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je do racjonalnego użytkowania maszyn i urządzeń stosowanych w składowaniu i wstępnej obróbce drewna | 2,0 | |
3,0 | potrafi cześciowo samodzielnie pozyskiwać wybrane informacje z publikacji oraz wykorzystywac je w ograniczonym zakresie do rozwiazywania prostych zadan inzynierskich towarzyszących składowaniu i wstępnej obróbce drewna | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O13-1_K01 jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy zawodowej, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje chęć do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z problematyka inzynierii lesnej, co miedzy innymi przejawia sie w sytematycznym uczeszczaniu na zajęcia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Laurów Z., Pozyskiwanie drewna, wyd. SGGW, Warszawa, 1999, wyd. II
- Buchholz J., Technologia tartacznictwa, AR w Poznaniu, Poznań, 1990
- Hruzik G., Technologiczna optymalizacja przerobu drewna na materiały tarte i półfabrykaty przeznaczeniowe, Poznań, 1993
- Rzadkowski S., Sprzegi pił, Warszawa, 1980