Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Gospodarka leśna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gospodarka leśna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy z zakresu - przyrodnicze aspekty leśnictwa. Ogólna wiedza o gatunkach drzew i warunkach siedliskowych poszczególnych rodzajów uprawy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Nasiennictwo leśne.2
T-A-2Projektowanie nowych nasadzeń na terenach pozrębowych.2
T-A-3Projektowanie nowych nasadzeń na terenach porolnych.2
T-A-4Techniczne i technologiczne aspekty pozyskiwania drewna w Polsce i na świecie.3
T-A-5Zasady sprzedaży surowca drzewnego.2
T-A-6Podstawy mechanicznej technologii przerobu drewna.2
T-A-7Podstawy chemicznej technologii przerobu drewna.2
15
wykłady
T-W-1Hodowla lasu - klimat, gleba, woda,, światło słoneczne.1
T-W-2Szkółkarstwo - technologia prac.1
T-W-3Rola i zasady tworzenia planu urządzania lasu.1
T-W-4Organizacja prac odnowieniowych w lesie.1
T-W-5Technika prac odnowieniowych i pielęgnacyjnych w lesie.1
T-W-6Przebudowa drzewostanów.1
T-W-7Uboczne użytkowanie lasu.1
T-W-8Technologie pozyskiwania drewna.1
T-W-9Właściwości i wady drewna.1
T-W-10Normalizacja w procesie użytkowania lasu.1
T-W-11Ergonomia i ogólne zasady BHP przy pracach leśnych.1
T-W-12Zasady pomiaru drzew i drzewostanów.1
T-W-13Cechy i zastosowanie drewna gatunków iglastych.1
T-W-14Cechy i zastosowanie drewna gatunków liściastych.1
T-W-15Metody zagospodarowania pozostałości pozrębowych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Studiowanie literatury przedmiotu8
A-A-2Przygotowanie prezentacji monotematycznej7
A-A-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych5
A-A-4Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych10
30
wykłady
A-W-1Studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów5
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca: ocena umiejętności przygotowania prezentacji z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C19_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie gospodarki leśnej, obejmującą zasady prowadzenia hodowli i uprawy lasu.
TRL_1A_W10C-1T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C19_U01
Potrafi pozyskiwać, integrować, interpretować i formułować wnioski na podstawie uzyskiwanych danych z literatury oraz przeprowadzonych ćwiczeń w obszarze produkcji leśnej.
TRL_1A_U01C-1T-W-6, T-W-13, T-W-14, T-W-3, T-A-5M-2, M-1S-1
TRL_1A_C19_U02
Wykazuje znajomość technologii i organizacji pracy stosowanych w produkcji leśnej.
TRL_1A_U10C-1T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-7, T-A-6, T-A-4M-2, M-1S-2
TRL_1A_C19_U03
Potrafi formułować i rozwiązywać zadania inżynierskie w produkcji leśnej i łączyć zagadnienia techniczne i technologiczne z ochroną środowiska.
TRL_1A_U24C-1T-W-10, T-W-7, T-W-11, T-W-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C19_K01
Rozumie konieczność samodoskonalenia poprzez systematyczne uzupełnianie swojej wiedzy.
TRL_1A_K01C-1T-W-15, T-A-3, T-A-2M-2, M-1S-1
TRL_1A_C19_K02
Jest w stanie określić wagę gospodarki leśnej na środowisko przyrodnicze.
TRL_1A_K04C-1T-W-13, T-W-14, T-W-3, T-A-5M-2, M-1S-2
TRL_1A_C19_K03
Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje zwłaszcza w aspekcie długookresowego prowadzenia uprawy leśnej i jej wpływu na warunki klimatyczne.
TRL_1A_K05C-1T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C19_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie gospodarki leśnej, obejmującą zasady prowadzenia hodowli i uprawy lasu.
2,0
3,0Student poprawnie definiuje tylko część zagadnień.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C19_U01
Potrafi pozyskiwać, integrować, interpretować i formułować wnioski na podstawie uzyskiwanych danych z literatury oraz przeprowadzonych ćwiczeń w obszarze produkcji leśnej.
2,0
3,0Student prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów.
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_C19_U02
Wykazuje znajomość technologii i organizacji pracy stosowanych w produkcji leśnej.
2,0
3,0Student wykazuje tylko częściową znajomość funkcjonowania systemów w gospodarce leśnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_C19_U03
Potrafi formułować i rozwiązywać zadania inżynierskie w produkcji leśnej i łączyć zagadnienia techniczne i technologiczne z ochroną środowiska.
2,0
3,0Student potrafi zdefiniowac założenia do przygotowywanego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C19_K01
Rozumie konieczność samodoskonalenia poprzez systematyczne uzupełnianie swojej wiedzy.
2,0
3,0Student potrafi okreslić braki występujące w swojej wiedzy przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_C19_K02
Jest w stanie określić wagę gospodarki leśnej na środowisko przyrodnicze.
2,0
3,0Student ma częściową świadomość roli gospodarki leśnej w rozwoju społeczeństwa..
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_C19_K03
Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje zwłaszcza w aspekcie długookresowego prowadzenia uprawy leśnej i jej wpływu na warunki klimatyczne.
2,0
3,0Student częściowo rozumie zależności regulujące układ gospodarki leśnej z ochroną środowiska naturalnego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bernadzki E. (red), Trzebieże, PWRiL, Warszawa, 1999
  2. Czuba M. (red), Przebudowa drzewostanów, Centr. Inf. Lasów Państwowych, Warszawa, 2006
  3. Leibundgut H. (red.), Pielęgnowanie drzewostanów, PWRiL, Warszawa, 2005
  4. Skolud P., Zalesianie gruntów rolnych i nieużytków, Centr. Inf. Lasów Państwowych, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Laurow M. (red.), Pozyskiwanie drewna, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
  2. Murat E., Poradnik hodowcy lasu, Świat, Warszawa, 2005
  3. Suwała M. (red.), Poradnik użytkowania lasu, Świat, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Nasiennictwo leśne.2
T-A-2Projektowanie nowych nasadzeń na terenach pozrębowych.2
T-A-3Projektowanie nowych nasadzeń na terenach porolnych.2
T-A-4Techniczne i technologiczne aspekty pozyskiwania drewna w Polsce i na świecie.3
T-A-5Zasady sprzedaży surowca drzewnego.2
T-A-6Podstawy mechanicznej technologii przerobu drewna.2
T-A-7Podstawy chemicznej technologii przerobu drewna.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hodowla lasu - klimat, gleba, woda,, światło słoneczne.1
T-W-2Szkółkarstwo - technologia prac.1
T-W-3Rola i zasady tworzenia planu urządzania lasu.1
T-W-4Organizacja prac odnowieniowych w lesie.1
T-W-5Technika prac odnowieniowych i pielęgnacyjnych w lesie.1
T-W-6Przebudowa drzewostanów.1
T-W-7Uboczne użytkowanie lasu.1
T-W-8Technologie pozyskiwania drewna.1
T-W-9Właściwości i wady drewna.1
T-W-10Normalizacja w procesie użytkowania lasu.1
T-W-11Ergonomia i ogólne zasady BHP przy pracach leśnych.1
T-W-12Zasady pomiaru drzew i drzewostanów.1
T-W-13Cechy i zastosowanie drewna gatunków iglastych.1
T-W-14Cechy i zastosowanie drewna gatunków liściastych.1
T-W-15Metody zagospodarowania pozostałości pozrębowych.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Studiowanie literatury przedmiotu8
A-A-2Przygotowanie prezentacji monotematycznej7
A-A-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych5
A-A-4Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów5
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_W01Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie gospodarki leśnej, obejmującą zasady prowadzenia hodowli i uprawy lasu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W10ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie: 1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin uprawnych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną, 2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodniczych, 3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą, 4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochronnych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów, z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozumienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-9Właściwości i wady drewna.
T-W-10Normalizacja w procesie użytkowania lasu.
T-W-7Uboczne użytkowanie lasu.
T-W-8Technologie pozyskiwania drewna.
T-W-6Przebudowa drzewostanów.
T-W-11Ergonomia i ogólne zasady BHP przy pracach leśnych.
T-W-12Zasady pomiaru drzew i drzewostanów.
T-W-13Cechy i zastosowanie drewna gatunków iglastych.
T-W-14Cechy i zastosowanie drewna gatunków liściastych.
T-W-15Metody zagospodarowania pozostałości pozrębowych.
T-W-4Organizacja prac odnowieniowych w lesie.
T-W-3Rola i zasady tworzenia planu urządzania lasu.
T-W-1Hodowla lasu - klimat, gleba, woda,, światło słoneczne.
T-W-2Szkółkarstwo - technologia prac.
T-W-5Technika prac odnowieniowych i pielęgnacyjnych w lesie.
T-A-7Podstawy chemicznej technologii przerobu drewna.
T-A-6Podstawy mechanicznej technologii przerobu drewna.
T-A-5Zasady sprzedaży surowca drzewnego.
T-A-3Projektowanie nowych nasadzeń na terenach porolnych.
T-A-2Projektowanie nowych nasadzeń na terenach pozrębowych.
T-A-1Nasiennictwo leśne.
T-A-4Techniczne i technologiczne aspekty pozyskiwania drewna w Polsce i na świecie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: ocena umiejętności przygotowania prezentacji z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie definiuje tylko część zagadnień.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_U01Potrafi pozyskiwać, integrować, interpretować i formułować wnioski na podstawie uzyskiwanych danych z literatury oraz przeprowadzonych ćwiczeń w obszarze produkcji leśnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-6Przebudowa drzewostanów.
T-W-13Cechy i zastosowanie drewna gatunków iglastych.
T-W-14Cechy i zastosowanie drewna gatunków liściastych.
T-W-3Rola i zasady tworzenia planu urządzania lasu.
T-A-5Zasady sprzedaży surowca drzewnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: ocena umiejętności przygotowania prezentacji z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_U02Wykazuje znajomość technologii i organizacji pracy stosowanych w produkcji leśnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U10wykazuje znajomość sposobów, metod i systemów stosowanych w produkcji roślinnej, hodowli i chowie zwierząt oraz gospodarce leśnej;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-9Właściwości i wady drewna.
T-W-8Technologie pozyskiwania drewna.
T-W-1Hodowla lasu - klimat, gleba, woda,, światło słoneczne.
T-W-2Szkółkarstwo - technologia prac.
T-W-5Technika prac odnowieniowych i pielęgnacyjnych w lesie.
T-A-7Podstawy chemicznej technologii przerobu drewna.
T-A-6Podstawy mechanicznej technologii przerobu drewna.
T-A-4Techniczne i technologiczne aspekty pozyskiwania drewna w Polsce i na świecie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje tylko częściową znajomość funkcjonowania systemów w gospodarce leśnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_U03Potrafi formułować i rozwiązywać zadania inżynierskie w produkcji leśnej i łączyć zagadnienia techniczne i technologiczne z ochroną środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U24potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - dostrzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-10Normalizacja w procesie użytkowania lasu.
T-W-7Uboczne użytkowanie lasu.
T-W-11Ergonomia i ogólne zasady BHP przy pracach leśnych.
T-W-4Organizacja prac odnowieniowych w lesie.
T-A-3Projektowanie nowych nasadzeń na terenach porolnych.
T-A-2Projektowanie nowych nasadzeń na terenach pozrębowych.
T-A-1Nasiennictwo leśne.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zdefiniowac założenia do przygotowywanego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_K01Rozumie konieczność samodoskonalenia poprzez systematyczne uzupełnianie swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-15Metody zagospodarowania pozostałości pozrębowych.
T-A-3Projektowanie nowych nasadzeń na terenach porolnych.
T-A-2Projektowanie nowych nasadzeń na terenach pozrębowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: ocena umiejętności przygotowania prezentacji z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi okreslić braki występujące w swojej wiedzy przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_K02Jest w stanie określić wagę gospodarki leśnej na środowisko przyrodnicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K04ma świadomość wagi gospodarki żywnościowej i gospodarki leśnej dla społeczeństwa;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-13Cechy i zastosowanie drewna gatunków iglastych.
T-W-14Cechy i zastosowanie drewna gatunków liściastych.
T-W-3Rola i zasady tworzenia planu urządzania lasu.
T-A-5Zasady sprzedaży surowca drzewnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe/ prezentacja multimedialna.
M-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma częściową świadomość roli gospodarki leśnej w rozwoju społeczeństwa..
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C19_K03Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje zwłaszcza w aspekcie długookresowego prowadzenia uprawy leśnej i jej wpływu na warunki klimatyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K05rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych zagadnień związanych z formami oraz czynnikami wpływającymi na organizację, technologię i technikę stosowaną w uprawach leśnych.
Treści programoweT-W-6Przebudowa drzewostanów.
T-W-4Organizacja prac odnowieniowych w lesie.
T-W-1Hodowla lasu - klimat, gleba, woda,, światło słoneczne.
T-W-2Szkółkarstwo - technologia prac.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny/ prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena uzyskanych efektów uczenia według ustalonej skali ocen.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student częściowo rozumie zależności regulujące układ gospodarki leśnej z ochroną środowiska naturalnego.
3,5
4,0
4,5
5,0