Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika w pojazdach i maszynach rolniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrotechnika i elektronika w pojazdach i maszynach rolniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>, Krzysztof Matuszak <Krzysztof.Matuszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z elektrotechniki, elektroniki i automatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania układów i urządzeń elektrotechnicznych i elektronicznych w pojazdach i maszynach rolniczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wiadomości wprowadzające. Źródła energii elektrycznej w pojazdach. | 3 |
T-A-2 | Podstawowe układy elektryczne stosowane w pojazdach i maszynach rolniczych. Czujniki i przetworniki pomiarowe. | 3 |
T-A-3 | Sterowniki i nastawniki. Elementy wykonawcze. Układy sterowane elektronicznie. | 3 |
T-A-4 | Urządzenia sterujące z samodiagnozowaniem. Adaptacyjne układy regulacji. Komputery pokładowe pojazdów i maszyn rolniczych. Transmisja danych. | 3 |
T-A-5 | Magistrale systemowe. Układy diagnostyczne. Testery układów. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające. Źródła energii elektrycznej w pojazdach. Podstawowe układy elektryczne stosowane w pojazdach i maszynach rolniczych. | 3 |
T-W-2 | Czujniki i przetworniki pomiarowe. Sterowniki i nastawniki. Elementy wykonawcze. | 3 |
T-W-3 | Układy sterowane elektronicznie. Urządzenia sterujące z samodiagnozowaniem. Adaptacyjne układy regulacji. | 3 |
T-W-4 | Komputery pokładowe pojazdów i maszyn rolniczych. Transmisja danych. | 3 |
T-W-5 | Magistrale systemowe. Układy diagnostyczne. Testery układów. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie zagadnien ćwiczeniowych | 20 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnien wykładowym we własnym zakresie | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | Konsultacje | 5 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Opis |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń przedmiotowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O08-2_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | TRL_1A_W18 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-5, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O08-2_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | TRL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-5, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O08-2_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | TRL_1A_K01, TRL_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-5, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O08-2_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | 2,0 | Student nie posiada wiedzy |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, ale nie potrafi jej zastosować. | |
3,5 | Student posiada wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. | |
4,5 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O08-2_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresuelektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O08-2_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole | |
3,5 | Kompetencje pośrednie między 3 a 4 | |
4,0 | Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami | |
4,5 | Kompetencje pośrednie między 4 a 5 | |
5,0 | Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień |
Literatura podstawowa
- Herner A., Riehl H-J., Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych, WKŁ, Warszawa, 2010
- Materiały dostarczane przez prowadzącego w formie elektronicznej
Literatura dodatkowa
- Chochowski A., Elektrotechnika z automatyką, WSiP, Warszawa, 1998