Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi, znajomość budowy i obsługi pojazdów silnikowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiar i regulacja zbieżności oraz kątów ustawienia kół kierowanych pojazdu | 3 |
T-L-2 | Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika | 3 |
T-L-3 | Analiza spalin silnika ZI | 3 |
T-L-4 | Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS | 3 |
T-L-5 | Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy identyfikacji stanu technicznego | 2 |
T-W-2 | Analiza procesów roboczych silnika | 2 |
T-W-3 | Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika | 2 |
T-W-4 | Analiza parametrów stanu technicznego układów jezdnych, kierowniczych i hamulcowych | 2 |
T-W-5 | Analiza parametrów stanu technicznego osprzętu elektrycznego | 2 |
T-W-6 | Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego | 2 |
T-W-7 | Badania własności trakcyjnych pojazdu | 2 |
T-W-8 | Badania eksploatacyjne i specjalne | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
A-L-3 | przygotowanie sprawozdań | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium | 20 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia ustnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O07-1_W01 ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | TRL_1A_W21, TRL_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O07-1_U01 potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | TRL_1A_U30, TRL_1A_U01, TRL_1A_U04, TRL_1A_U08, TRL_1A_U16, TRL_1A_U20, TRL_1A_U29 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-4, M-5 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O07-1_K01 jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | TRL_1A_K01, TRL_1A_K05, TRL_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O07-1_W01 ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
3,0 | ma znikomą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
3,5 | ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
4,0 | ma dobrą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
4,5 | ma poszerzoną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
5,0 | ma rozbudowaną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O07-1_U01 potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | 2,0 | nie potrafi wykorzystać właściwej aparatury pomiarowej do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
3,0 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów w ograniczonym zakresie | |
3,5 | wystarczająco potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
4,0 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
4,5 | dobrze potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
5,0 | doskonale potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O07-1_K01 jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | 2,0 | nie jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby samodoskonalenia |
3,0 | nie jest w pełni przekonany co do posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę samodoskonalenia | |
3,5 | jest częściowo świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo także rozumie potrzebę samodoskonalenia | |
4,0 | w stopniu dobrym jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | |
4,5 | jest bardzo dobrze świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | |
5,0 | jest w pełni świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, doskonale rozumie potrzebę samodoskonalenia |
Literatura podstawowa
- Hebda M., Niziński S., Pelc H., Podstawy diagnostyki pojazdów mechanicznych, WKiŁ, Warszawa, 1980