Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności
Sylabus przedmiotu Systemy komputerowe w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy komputerowe w transporcie | ||
Specjalność | Transport paliw | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Ignalewski <wojciech.ignalewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Systemy teleinformatyczne w transporcie |
W-2 | Informatyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi systemami informatycznymi wspomagającymi proces transportowy i zarządzanie przedsiębiorstwem. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami doboru rozwiązań informatycznych do specyfiki i potrzeb przedsiębiorstwa, oraz wykorzystania ich do zbudowania przewagi rynkowej firmy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Systemy automatycznej identyfikacji ładunków | 7 |
T-L-2 | Systemy nawigacji satelitarnej | 7 |
T-L-3 | Systemy nawigacyjne i zarządzające ruchem statków | 7 |
T-L-4 | Systemy wspomagające firm transportowych i spedycyjnych | 7 |
T-L-5 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania informatycznego wspomagania logistyki | 1 |
T-W-2 | Kategorie systemów wspomagających zarządzanie logistyką | 4 |
T-W-3 | Funkcjonowanie przedsiębiorstw eksploatujących zintegrowane systemy informatyczne | 3 |
T-W-4 | Problematyka wdrożenia systemów informatycznych | 2 |
T-W-5 | Globalna wymiana danych i systemy automatycznej identyfikacji towarów | 4 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie prezentacji | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zajęć | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie się do zaliczenia | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
M-2 | Metoda programowana z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-07_W01 Student potrafi scharakteryzować klasy systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwawi transportowymi. Ma wiedzę z zakresu elektronicznej wymiany danych oraz zna zasady funkcjonowania systemów wspomagających transport. | TR_2A_W05, TR_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi ocenić przydatność i możliwości wykorzystania systenów informatycznych w transporcie. Student potrafi wykorzystywać do rozwiązywania zadań transportowych odpowiednie oproramiowanie i systemy. Potrafi przygotować i przedsatwić prezentację dotyczącą systemów informatycznych wykorzystywanych w transporcie. | TR_2A_U05, TR_2A_U08, TR_2A_U21 | — | — | C-1, C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów z zakresu wdrażania i obsługi systemów komputerowych wspomagających transport. Student potrafi w praktyce stosować zdobytą wiedzę i umiejętności. | TR_2A_K05, TR_2A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-07_W01 Student potrafi scharakteryzować klasy systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwawi transportowymi. Ma wiedzę z zakresu elektronicznej wymiany danych oraz zna zasady funkcjonowania systemów wspomagających transport. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu systemów komputerowych w transporcie |
3,0 | Student posiada jedynie podstawową wiedzę z zakresu systemów komputerowych w transporcie ale nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy | |
3,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student cały zakres materiału i potrafi określać związki przyczynowo-skutkowe | |
4,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, analizować, a także wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi ocenić przydatność i możliwości wykorzystania systenów informatycznych w transporcie. Student potrafi wykorzystywać do rozwiązywania zadań transportowych odpowiednie oproramiowanie i systemy. Potrafi przygotować i przedsatwić prezentację dotyczącą systemów informatycznych wykorzystywanych w transporcie. | 2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności z zakresu systemów komputerowych wykorzystywanych w transporcie |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu systemów komputerowych wykorzystywanych w transporcie. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu jedynie typowych zadań | |
3,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu systemów komputerowych wykorzystywanych w transporcie. Potrafi bezbłędnie wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu typowych zadań; ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych | |
4,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu systemów komputerowych wykorzystywanych w transporcie. Potrafi rozwiązywać zadania niestandardowe. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza omówiony zakres materiału |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów z zakresu wdrażania i obsługi systemów komputerowych wspomagających transport. Student potrafi w praktyce stosować zdobytą wiedzę i umiejętności. | 2,0 | Student nieaktywny. W pracy korzysta z postępów innych. Nie wykazuje zainteresowania efektami pracy i jej skutkami oraz oddziaływaniami społecznymi |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną pracę ale popełnia błędy wymagające kontroli i korekt. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia. Nie ma zdolności do kierowania zespołem. Nie potrafi wyjaśnić i nie rozumie szerszego kontekstu i celu wykonywanych zadań i uzyskiwanych ocen | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje pośrednie między oceną 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną pracę i nie popełnia błędów. Z chęcią przyłącza się do zespołu i współpracuje z innymi studentami oraz prowadzącym zajęcia. Ma podstawowe zdolności do kierowania zespołem. Rozumie i potrafi wyjaśnić szerszy kontekst społeczny, przydatność oraz cel wykonywanych zadań i uzyskiwanych ocen | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje pośrednie między oceną 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną pracę i nie popełnia błędów. Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu w sposób podwyższający jakość uzyskiwanych wyników. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczające poza ramy przedmiotu. Rozumie i potrafi wyjaśnić szerszy kontekst społeczny i przydatność oraz cel wykonywanych zadań i uzyskiwanych ocen |
Literatura podstawowa
- Majewski Jerzy, Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2006
- Adamczewski Piotr, Informatyczne wspomaganie łańcucha logistycznego, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 2001
- Piotr Adamczewski, Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, Mikom, Warszawa, 2000