Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Prezentacja wyników badań naukowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prezentacja wyników badań naukowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania wyników badań własnych do prezentacji w postaci wystąpień konferencyjnych i publikacji w czasopismach naukowych, a także w formie rozprawy doktorskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-P-2 | praca w domu (zapoznanie z literaturą przedmiotu) | 8 |
A-P-3 | praca w domu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) | 10 |
A-P-4 | praca w domu (przygotowanie plakatu) | 10 |
A-P-5 | praca w domu (przygotowanie streszczenia konferencyjnego) | 10 |
A-P-6 | praca w domu (przygotowanie przykładowego rozdziału rozprawy doktorskiej) | 15 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia przedmiotowe metoda projektów symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności i samodzielnej pracy doktoranta w trakcie zajęć. Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA02_W01 Zna zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Zna zasady wyboru czasopisma do publikacji wyników badań własnych, przygotowania listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. | SD_3_W02 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA02_U01 Potrafi prezentować wyniki badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Potrafi wybrać czasopismo do publikacji wyników badań własnych, przygotować list do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. | SD_3_U03, SD_3_U04, SD_3_U05 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA02_K01 Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych. | SD_3_K05 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA02_W01 Zna zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Zna zasady wyboru czasopisma do publikacji wyników badań własnych, przygotowania listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna w dostatecznym stopniu zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA02_U01 Potrafi prezentować wyniki badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Potrafi wybrać czasopismo do publikacji wyników badań własnych, przygotować list do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi przygotować prezentacje wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej) z pomocą grupy/nauczyciela. Prezentacje wymagają znacznych poprawek. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA02_K01 Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Natalia Osica, Wiktor Niedzicki, Sztuka promocji nauki. Praktyczny poradnik dla naukowców, Ośrodek Przetwarzania Informacji - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2017
- Jerzy Apanowicz, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie, prace habilitacyjne, Difin, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- W. Niedzicki, Sztuka prezentacji w nauce, biznesie, polityce, Wydawnictwo Poltext, 2010