Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Prezentacja wyników badań naukowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Prezentacja wyników badań naukowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 6 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania wyników badań własnych do prezentacji w postaci wystąpień konferencyjnych i publikacji w czasopismach naukowych, a także w formie rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2praca w domu (zapoznanie z literaturą przedmiotu)8
A-P-3praca w domu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)10
A-P-4praca w domu (przygotowanie plakatu)10
A-P-5praca w domu (przygotowanie streszczenia konferencyjnego)10
A-P-6praca w domu (przygotowanie przykładowego rozdziału rozprawy doktorskiej)15
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia przedmiotowe metoda projektów symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i samodzielnej pracy doktoranta w trakcie zajęć. Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA02_W01
Zna zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Zna zasady wyboru czasopisma do publikacji wyników badań własnych, przygotowania listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
SD_3_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA02_U01
Potrafi prezentować wyniki badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Potrafi wybrać czasopismo do publikacji wyników badań własnych, przygotować list do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
SD_3_U03, SD_3_U04, SD_3_U05C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA02_K01
Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych.
SD_3_K05C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA02_W01
Zna zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Zna zasady wyboru czasopisma do publikacji wyników badań własnych, przygotowania listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
2,0
3,0Doktorant zna w dostatecznym stopniu zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA02_U01
Potrafi prezentować wyniki badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Potrafi wybrać czasopismo do publikacji wyników badań własnych, przygotować list do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
2,0
3,0Doktorant potrafi przygotować prezentacje wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej) z pomocą grupy/nauczyciela. Prezentacje wymagają znacznych poprawek.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA02_K01
Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych.
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Natalia Osica, Wiktor Niedzicki, Sztuka promocji nauki. Praktyczny poradnik dla naukowców, Ośrodek Przetwarzania Informacji - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2017
  2. Jerzy Apanowicz, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie, prace habilitacyjne, Difin, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. W. Niedzicki, Sztuka prezentacji w nauce, biznesie, polityce, Wydawnictwo Poltext, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych.6
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2praca w domu (zapoznanie z literaturą przedmiotu)8
A-P-3praca w domu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)10
A-P-4praca w domu (przygotowanie plakatu)10
A-P-5praca w domu (przygotowanie streszczenia konferencyjnego)10
A-P-6praca w domu (przygotowanie przykładowego rozdziału rozprawy doktorskiej)15
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA02_W01Zna zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Zna zasady wyboru czasopisma do publikacji wyników badań własnych, przygotowania listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania wyników badań własnych do prezentacji w postaci wystąpień konferencyjnych i publikacji w czasopismach naukowych, a także w formie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-P-1Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia przedmiotowe metoda projektów symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i samodzielnej pracy doktoranta w trakcie zajęć. Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zna w dostatecznym stopniu zasady prezentacji wyników badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA02_U01Potrafi prezentować wyniki badań naukowych w różnych formach (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Potrafi wybrać czasopismo do publikacji wyników badań własnych, przygotować list do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U03Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, które będą przekazywane różnym grupom odbiorców, w szczególności międzynarodowemu środowisku naukowemu.
SD_3_U04Potrafi przekazać i prezentować uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania wyników badań własnych do prezentacji w postaci wystąpień konferencyjnych i publikacji w czasopismach naukowych, a także w formie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-P-1Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia przedmiotowe metoda projektów symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i samodzielnej pracy doktoranta w trakcie zajęć. Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi przygotować prezentacje wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej) z pomocą grupy/nauczyciela. Prezentacje wymagają znacznych poprawek.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA02_K01Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K05Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań w sposób niezależny oraz respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej z uwzględnieniem praw własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania wyników badań własnych do prezentacji w postaci wystąpień konferencyjnych i publikacji w czasopismach naukowych, a także w formie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-P-1Omówienie różnych form prezentacji wyników badań naukowych (poster (plakat), komunikat ustny, referat (wykład), streszczenie konferencyjne, publikacja w czasopiśmie naukowym (praca oryginalna a praca przeglądowa), rozprawa doktorska). Formy i zasady prezentacji graficznej wyników badań na konferencjach naukowych (plakat a prezentacja multimedialna). Zasady przygotowywania wyników badań do prezentacji w formie pisemnej (publikacja naukowa, rozprawa doktorska). Wybór czasopisma do publikacji wyników badań własnych. Przygotowanie listów do redakcji oraz odpowiedzi na uwagi recenzentów. Zasady korzystania ze stron internetowych redakcji i wydawnictw czasopism naukowych.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia przedmiotowe metoda projektów symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i samodzielnej pracy doktoranta w trakcie zajęć. Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych w wybranych formach (plakat, prezentacja multimedialna, streszczenie konferencyjne, rozdział pracy doktorskiej).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych podczas prezentacji wyników badań naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0