Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie w nauczaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne technologie w nauczaniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sammel <Anna.Sammel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii, dydaktyki oraz metodyki pracy umysłowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji | 1 |
T-W-2 | Neurodydaktyka | 2 |
T-W-3 | Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów | 1 |
T-W-4 | Nowe media w edukacji | 1 |
T-W-5 | Nowoczesne metody i techniki kształcenia | 3 |
T-W-6 | Kursy online | 1 |
T-W-7 | E-learning | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie merytoryczne do zaliczenia | 18 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_W01 Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej. | SD_3_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_U01 Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej. | SD_3_U06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_K01 Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego. | SD_3_K04 | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_W01 Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej. | 2,0 | |
3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_U01 Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej. | 2,0 | |
3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA06c_K01 Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego. | 2,0 | |
3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016
- Mazgaj R., Nadolski K., Oparowki R., Platforma Moodle dla każdego nauczyciela, iTstart, Piekary Śląskie, 2015
Literatura dodatkowa
- Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 2011