Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wstepnych wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ścieżki kariery | 1 |
T-S-2 | System uprawnień do nadawania tytułów akademickich | 2 |
T-S-3 | Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery | 2 |
T-S-4 | Konstytucji dla Nauki | 3 |
T-S-5 | Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 5 |
A-S-3 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do seminarium | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB03_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej | SD_3_W04 | — | C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-4 | M-2, M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB03_U01 Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować | SD_3_U06 | — | C-1 | T-S-5, T-S-3 | M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB03_K01 Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności. | SD_3_K03 | — | C-1 | T-S-1, T-S-5, T-S-4 | M-2 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB03_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB03_U01 Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB03_K01 Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
- Ustawa z dnia 3 lipca 2018 roku - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 roku w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych, 2018
Literatura dodatkowa
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 września 2018 roku w sprawie nostryfikacji stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki nadanych za granicą, 2018
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2018 roku w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta, 2018