Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Rozwój kompetencji badawczych i potencjału młodych badaczy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozwój kompetencji badawczych i potencjału młodych badaczy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Świadome planowanie własnej zawodowej kariery naukowej i wykorzystywanie do tego celu dostępnych narzędzi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-S-3 | Przygotowanie oceny potencjału naukowego | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (ojaśnienie lub wyjaśnienie). Metody problemowe (wykład problemowy). Metody praktyczne (seminarium). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie modelu rozwoju karieru naukowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDC01_W01 Doktorant posiada wiedzę związaną z planowaniem i budową modelu kariery naukowej | SD_3_W01, SD_3_W08 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDC01_U01 Doktorant potrafi zaplanować model rozwoju swojej kariery naukowej oraz zdefiniować trudności, które może napotkać. | SD_3_U06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDC01_K01 Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej. | SD_3_K02 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDC01_W01 Doktorant posiada wiedzę związaną z planowaniem i budową modelu kariery naukowej | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDC01_U01 Doktorant potrafi zaplanować model rozwoju swojej kariery naukowej oraz zdefiniować trudności, które może napotkać. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDC01_K01 Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Atkinson J.W., Feather N.T. (red.), A theory of achievement motivation., J. Wiley, NewYork – London – Sydney, 1966
- Carter J.C., Succession Planning By Julien C. Carter Associate Vice President for Human Resources, University of Texas at Austin, 2011
- Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji., PWN, Warszawa, 2006