Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Seminarium z promotorem V:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium z promotorem V
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 15 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Prace nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestniczenie w seminarium.15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące. Metody praktyczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDD05_W01
Doktorant ma wiedzę konieczną do przygotowania rozprawy doktorskiej zgodnie z najnowszymi trendami w dziedzinie i dyscyplinie.
SD_3_W01, SD_3_W02, SD_3_W03, SD_3_W04, SD_3_W05, SD_3_W06, SD_3_W07, SD_3_W08C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDD05_U01
Doktorant potrafi sformułować hipotezy badacze zgodne z tematyką rozprawy doktorskiej, zaplanować eksperyment oraz zastosować w tym celu najnowocześniejsze metody, techniki i narzędzia badawcze.
SD_3_U01, SD_3_U02, SD_3_U03, SD_3_U04, SD_3_U05, SD_3_U06C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDD05_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
SD_3_K01, SD_3_K02, SD_3_K03, SD_3_K04, SD_3_K05C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDD05_W01
Doktorant ma wiedzę konieczną do przygotowania rozprawy doktorskiej zgodnie z najnowszymi trendami w dziedzinie i dyscyplinie.
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDD05_U01
Doktorant potrafi sformułować hipotezy badacze zgodne z tematyką rozprawy doktorskiej, zaplanować eksperyment oraz zastosować w tym celu najnowocześniejsze metody, techniki i narzędzia badawcze.
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDD05_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Beata Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prace nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.15
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestniczenie w seminarium.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDD05_W01Doktorant ma wiedzę konieczną do przygotowania rozprawy doktorskiej zgodnie z najnowszymi trendami w dziedzinie i dyscyplinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
SD_3_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
SD_3_W04Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z pozatechnicznymi aspektami działalności naukowej, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz uwarunkowaniami ekonomicznymi, prawnymi i etycznymi.
SD_3_W05Posiada wiedzę z zakresu komercjalizacji wyników badań naukowych, w tym metod wprowadzenia wyników badań do praktyki, istniejących ścieżek wdrażania innowacji, kryteriów i metod oceny projektów innowacyjnych oraz finansowania wyników badań naukowych.
SD_3_W06Posiada wiedzę dotyczącą najnowszych teorii, zasad i pojęć oraz metod badawczych związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną oraz wiedzę poszerzoną, umożliwiającą tworzenie nowych teorii, metodologii badań i pojęć w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_W07Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Prace nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Metody praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDD05_U01Doktorant potrafi sformułować hipotezy badacze zgodne z tematyką rozprawy doktorskiej, zaplanować eksperyment oraz zastosować w tym celu najnowocześniejsze metody, techniki i narzędzia badawcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
SD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
SD_3_U03Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, które będą przekazywane różnym grupom odbiorców, w szczególności międzynarodowemu środowisku naukowemu.
SD_3_U04Potrafi przekazać i prezentować uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
SD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Prace nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Metody praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDD05_K01Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
SD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K05Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań w sposób niezależny oraz respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej z uwzględnieniem praw własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Prace nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Metody praktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0