Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu fizyki dielektryków |
W-2 | Wiedza z zakresu zjawisk wysokonapięciowych |
W-3 | Wiedza z zakresu elektrotechniki stosowanej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z aktualnie stosowanymi metodami zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych |
C-2 | Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych |
C-3 | Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zapoznanie z zaawansowanymi metodami diagnostycznymi układów izolacyjnych | 1 |
T-P-2 | Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną | 2 |
T-P-3 | Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego | 5 |
T-P-4 | Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych | 1 |
T-W-2 | Dobór narzędzi diagnostycznych dla izolacji gazowej, ciekłej, stałej i złożonej. | 2 |
T-W-3 | Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji gazowej | 2 |
T-W-4 | Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji ciekłej | 2 |
T-W-5 | Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji stałej i układów złożonych | 3 |
T-W-6 | Metody analizy i oceny stanu izolacji | 4 |
T-W-7 | Perspektywy rozwoju zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach projektowych | 10 |
A-P-2 | Praca własna doktoranta | 10 |
A-P-3 | Praca nad wynikami badań, ich analiza oraz opracowanie raportu z badań | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładzie | 15 |
A-W-2 | Praca własna doktoranta | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych | SD_3_W01, SD_3_W08 | — | C-1, C-3 | T-P-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
SD_3-_SzDE01aAEE_W02 Doktorant posiada wiedzę na temat bieżących trendów rozwojowych w diagnostyce układów izolacyjnych | SD_3_W06, SD_3_W03 | — | C-2, C-3 | T-P-2, T-W-7, T-W-6, T-P-4, T-P-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_U01 Doktorant potrafi wykorzystać istniejącą wiedzę do zaplanowania i przeprowadzenia badań układów izolacyjnych | SD_3_U01, SD_3_U02 | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-P-2, T-W-4, T-P-3, T-W-1, T-W-5 | M-3, M-2 | S-1 |
SD_3-_SzDE01aAEE_U02 Doktorant potrafi przeanalizować uzyskane wyniki, opracować je i ocenić, opierając się na aktualnej wiedzy oraz własnych doświadczeniach | SD_3_U03, SD_3_U06 | — | C-2, C-3 | T-W-6, T-P-3, T-P-2, T-P-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_K01 Doktorant jest w stanie krytycznie przeanalizować uzyskane wyniki z badań i potrafi określić dalsze kierunki ich prowadzenia | SD_3_K02, SD_3_K04 | — | C-3, C-2 | T-P-3, T-W-7, T-P-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych. Jest w stanie omówić ich zastosowanie i ograniczenia, potrafi wybrać odpowiednie narzędzie diagnostyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE01aAEE_W02 Doktorant posiada wiedzę na temat bieżących trendów rozwojowych w diagnostyce układów izolacyjnych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi omówić wyzwania związane z diagnostyką układów izolacyjnych i nakreślić kierunki dalszego rozwoju wybranych metod | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_U01 Doktorant potrafi wykorzystać istniejącą wiedzę do zaplanowania i przeprowadzenia badań układów izolacyjnych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi zaplanować badania, dobrać narzędzia i aparaturę i przeprowadzić pomiary | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE01aAEE_U02 Doktorant potrafi przeanalizować uzyskane wyniki, opracować je i ocenić, opierając się na aktualnej wiedzy oraz własnych doświadczeniach | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi dokonać trafnej analizy uzyskanych danych z pomiarów i opracować je w formie raportu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aAEE_K01 Doktorant jest w stanie krytycznie przeanalizować uzyskane wyniki z badań i potrafi określić dalsze kierunki ich prowadzenia | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest w stanie omówić uzyskane z badań wyniki i poddać je krytycznej analizie, a także określić dalsze kierunki badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- artykuły naukowe z bazy IEEE Xplore, IEEE Xplore
- artykuły naukowe z bazy MDPI, MDPI
- Zbigniew Gacek, Wysokonapięciowa technika izolacyjna, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
Literatura dodatkowa
- Szymon Banaszak, Ocena stanu mechanicznego części aktywnej transformatorów metodą analizy odpowiedzi częstotliwościowej, Wydawnicto Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016
- Krzysztof Wieczorek, Wybrane zagadnienia związane z badaniami izolatorów liniowych kompozytowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2019
- pod red. Jana Subocza, Ocena stanu technicznego i zarządzanie populacją transformatorów, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Energetyki, Piekary Śląskie, 2013