Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych
Specjalność automatyka, elektronika i elektrotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie
projektyP3 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu fizyki dielektryków
W-2Wiedza z zakresu zjawisk wysokonapięciowych
W-3Wiedza z zakresu elektrotechniki stosowanej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z aktualnie stosowanymi metodami zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych
C-2Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych
C-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami diagnostycznymi układów izolacyjnych1
T-P-2Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną2
T-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego5
T-P-4Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań2
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych1
T-W-2Dobór narzędzi diagnostycznych dla izolacji gazowej, ciekłej, stałej i złożonej.2
T-W-3Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji gazowej2
T-W-4Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji ciekłej2
T-W-5Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji stałej i układów złożonych3
T-W-6Metody analizy i oceny stanu izolacji4
T-W-7Perspektywy rozwoju zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach projektowych10
A-P-2Praca własna doktoranta10
A-P-3Praca nad wynikami badań, ich analiza oraz opracowanie raportu z badań10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie15
A-W-2Praca własna doktoranta30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych
SD_3_W01, SD_3_W08C-1, C-3T-P-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-2, M-1, M-3S-1, S-2
SD_3-_SzDE01aAEE_W02
Doktorant posiada wiedzę na temat bieżących trendów rozwojowych w diagnostyce układów izolacyjnych
SD_3_W06, SD_3_W03C-2, C-3T-P-2, T-W-7, T-W-6, T-P-4, T-P-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_U01
Doktorant potrafi wykorzystać istniejącą wiedzę do zaplanowania i przeprowadzenia badań układów izolacyjnych
SD_3_U01, SD_3_U02C-2, C-3T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-P-2, T-W-4, T-P-3, T-W-1, T-W-5M-3, M-2S-1
SD_3-_SzDE01aAEE_U02
Doktorant potrafi przeanalizować uzyskane wyniki, opracować je i ocenić, opierając się na aktualnej wiedzy oraz własnych doświadczeniach
SD_3_U03, SD_3_U06C-2, C-3T-W-6, T-P-3, T-P-2, T-P-4M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_K01
Doktorant jest w stanie krytycznie przeanalizować uzyskane wyniki z badań i potrafi określić dalsze kierunki ich prowadzenia
SD_3_K02, SD_3_K04C-3, C-2T-P-3, T-W-7, T-P-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych
2,0
3,0Doktorant zna metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych. Jest w stanie omówić ich zastosowanie i ograniczenia, potrafi wybrać odpowiednie narzędzie diagnostyczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE01aAEE_W02
Doktorant posiada wiedzę na temat bieżących trendów rozwojowych w diagnostyce układów izolacyjnych
2,0
3,0Doktorant potrafi omówić wyzwania związane z diagnostyką układów izolacyjnych i nakreślić kierunki dalszego rozwoju wybranych metod
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_U01
Doktorant potrafi wykorzystać istniejącą wiedzę do zaplanowania i przeprowadzenia badań układów izolacyjnych
2,0
3,0Doktorant potrafi zaplanować badania, dobrać narzędzia i aparaturę i przeprowadzić pomiary
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE01aAEE_U02
Doktorant potrafi przeanalizować uzyskane wyniki, opracować je i ocenić, opierając się na aktualnej wiedzy oraz własnych doświadczeniach
2,0
3,0Doktorant potrafi dokonać trafnej analizy uzyskanych danych z pomiarów i opracować je w formie raportu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01aAEE_K01
Doktorant jest w stanie krytycznie przeanalizować uzyskane wyniki z badań i potrafi określić dalsze kierunki ich prowadzenia
2,0
3,0Doktorant jest w stanie omówić uzyskane z badań wyniki i poddać je krytycznej analizie, a także określić dalsze kierunki badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. artykuły naukowe z bazy IEEE Xplore, IEEE Xplore
  2. artykuły naukowe z bazy MDPI, MDPI
  3. Zbigniew Gacek, Wysokonapięciowa technika izolacyjna, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Szymon Banaszak, Ocena stanu mechanicznego części aktywnej transformatorów metodą analizy odpowiedzi częstotliwościowej, Wydawnicto Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016
  2. Krzysztof Wieczorek, Wybrane zagadnienia związane z badaniami izolatorów liniowych kompozytowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2019
  3. pod red. Jana Subocza, Ocena stanu technicznego i zarządzanie populacją transformatorów, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Energetyki, Piekary Śląskie, 2013

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami diagnostycznymi układów izolacyjnych1
T-P-2Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną2
T-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego5
T-P-4Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych1
T-W-2Dobór narzędzi diagnostycznych dla izolacji gazowej, ciekłej, stałej i złożonej.2
T-W-3Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji gazowej2
T-W-4Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji ciekłej2
T-W-5Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji stałej i układów złożonych3
T-W-6Metody analizy i oceny stanu izolacji4
T-W-7Perspektywy rozwoju zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach projektowych10
A-P-2Praca własna doktoranta10
A-P-3Praca nad wynikami badań, ich analiza oraz opracowanie raportu z badań10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie15
A-W-2Praca własna doktoranta30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01aAEE_W01Doktorant posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z aktualnie stosowanymi metodami zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych
C-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników
Treści programoweT-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego
T-W-4Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji ciekłej
T-W-6Metody analizy i oceny stanu izolacji
T-W-2Dobór narzędzi diagnostycznych dla izolacji gazowej, ciekłej, stałej i złożonej.
T-P-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami diagnostycznymi układów izolacyjnych
T-W-3Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji gazowej
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych
T-W-5Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji stałej i układów złożonych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zna metody zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych. Jest w stanie omówić ich zastosowanie i ograniczenia, potrafi wybrać odpowiednie narzędzie diagnostyczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01aAEE_W02Doktorant posiada wiedzę na temat bieżących trendów rozwojowych w diagnostyce układów izolacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W06Posiada wiedzę dotyczącą najnowszych teorii, zasad i pojęć oraz metod badawczych związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną oraz wiedzę poszerzoną, umożliwiającą tworzenie nowych teorii, metodologii badań i pojęć w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych
C-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników
Treści programoweT-P-2Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną
T-W-7Perspektywy rozwoju zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych
T-W-6Metody analizy i oceny stanu izolacji
T-P-4Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań
T-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi omówić wyzwania związane z diagnostyką układów izolacyjnych i nakreślić kierunki dalszego rozwoju wybranych metod
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01aAEE_U01Doktorant potrafi wykorzystać istniejącą wiedzę do zaplanowania i przeprowadzenia badań układów izolacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
SD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych
C-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników
Treści programoweT-P-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami diagnostycznymi układów izolacyjnych
T-W-3Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji gazowej
T-W-2Dobór narzędzi diagnostycznych dla izolacji gazowej, ciekłej, stałej i złożonej.
T-P-2Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną
T-W-4Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji ciekłej
T-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego
T-W-1Wprowadzenie do tematyki zaawansowanej diagnostyki układów izolacyjnych
T-W-5Aktualnie stosowane metody diagnostyczne izolacji stałej i układów złożonych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi zaplanować badania, dobrać narzędzia i aparaturę i przeprowadzić pomiary
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01aAEE_U02Doktorant potrafi przeanalizować uzyskane wyniki, opracować je i ocenić, opierając się na aktualnej wiedzy oraz własnych doświadczeniach
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U03Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, które będą przekazywane różnym grupom odbiorców, w szczególności międzynarodowemu środowisku naukowemu.
SD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych
C-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników
Treści programoweT-W-6Metody analizy i oceny stanu izolacji
T-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego
T-P-2Opracowanie metodologii badań z wybraną metodą diagnostyczną
T-P-4Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi dokonać trafnej analizy uzyskanych danych z pomiarów i opracować je w formie raportu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01aAEE_K01Doktorant jest w stanie krytycznie przeanalizować uzyskane wyniki z badań i potrafi określić dalsze kierunki ich prowadzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-3Wykorzystanie wybranej metody diagnostycznej do własnych badań i analiza uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie z trendami rozwojowymi oraz wyzwaniami badawczymi w tematyce diagnostyki układów izolacyjnych
Treści programoweT-P-3Przeprowadzenie praktycznych pomiarów wybranego układu izolacyjnego
T-W-7Perspektywy rozwoju zaawansowanych metod diagnostycznych układów izolacyjnych
T-P-4Opracowanie wyników i ich analiza, przygotowanie raportu z badań
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest w stanie omówić uzyskane z badań wyniki i poddać je krytycznej analizie, a także określić dalsze kierunki badań
3,5
4,0
4,5
5,0