Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Pomiary materiałów magnetycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pomiary materiałów magnetycznych | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs fizyki na poziomie akademickim. |
W-2 | Ukończony kurs matematyki na poziomie akademickim. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z problematyką pomiarów materiałów magnetycznych. |
C-2 | Zdobycie przez studenta umiejętności przygotowywania i wykonywania pomiarów materiałów magnetycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie tematyki projektu. | 1 |
T-P-2 | Realizacja zadania projektowego w laboratorium. | 8 |
T-P-3 | Omówienie opracowanych rozwiązań projektowych i prezentacja otrzymanych wyników. | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Materiały magnetyczne i ich właściwości. | 3 |
T-W-2 | Źródła pól magnetycznych. | 2 |
T-W-3 | Pomiar pól magnetycznych. | 2 |
T-W-4 | Układy pomiarowe materiałów magnetycznych. | 4 |
T-W-5 | Pomiary materiałów magnetycznie miękkich. | 2 |
T-W-6 | Pomiary materiałów magnetycznie twardych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Przegląd literatury i wypracowanie rozwiązywania problemu projektowego. | 15 |
A-P-3 | Opracowanie raportu i prezentacji przedstawiającej sposób rozwiązania zadania i wyniki uzyskane w projekcie. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (zapoznanie się z literaturą). | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. |
M-2 | Realizacja zadań projektowych (metoda projektów). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczenia końcowego wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji i raportu z wykonanego projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_W01 Student ma wiedzę z zakresu właściwości materiałów magnetycznych i metod ich pomiarów. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_U01 Student potrafi dokonać ogólnej analizy zadanego problemu badawczego, dobrać metodę, opracować i zastosować układ do pomiaru właściwości magnetycznych materiału. | SD_3_U02 | — | C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_K01 Student potrafi krytycznie przeanalizować wyniki własnej działalności badawczej, wyciągnąć wnioski i określić dalsze kierunki rozwoju. | SD_3_K01 | — | C-1, C-2 | T-P-3, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_W01 Student ma wiedzę z zakresu właściwości materiałów magnetycznych i metod ich pomiarów. | 2,0 | |
3,0 | Student ma standardową wiedzę z zakresu materiałów magnetycznych i zna wybrane metody pomiaru ich właściwości. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_U01 Student potrafi dokonać ogólnej analizy zadanego problemu badawczego, dobrać metodę, opracować i zastosować układ do pomiaru właściwości magnetycznych materiału. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać analizy zadania oceny standardowych właściwości materiałów magnetycznych, dobrać i zastosować jedną metodę ich pomiaru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bAEE_K01 Student potrafi krytycznie przeanalizować wyniki własnej działalności badawczej, wyciągnąć wnioski i określić dalsze kierunki rozwoju. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeanalizować i omówić wyniki badań, wyciągnąć wnioski oraz zaproponować dalszy kierunek prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tumański S., Handbook of magnetic measurements, CRC Press Taylor & Francis Group, USA, 2011
- Bozorth R. M., Ferromagnetism, Willey - IEEE Press, 1993
- Soiński M., Materiały magnetyczne w technice, COSiW SEP, Warszawa, 2001
- Wac-Włodarczyk A., Materiały magnetyczne. Modelowanie i zastosowania, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin, 2012
- Kaleta J., Materiały magnetyczne SMART: budowa, wytwarzanie, badanie właściwości, zastosowanie, OWPW, Wrocław, 2013
Literatura dodatkowa
- Jiles D., Introduction to Magnetism and Magnetic Materials, CRC Press, 2015, III