Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Optymalizacja układów napędowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Optymalizacja układów napędowych | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone moduły: energoelektronika, napęd elektryczny, automatyka napędu elektrycznego lub zbieżne tematycznie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zaawansowanych technik sterowania ukłądami napędowymi i złożonych algorytmów pętli regulacji momentu, prędkości i pozycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie i zasady zaliczenia przedmiotu | 1 |
T-P-2 | Projekt w środowisku Automation Studio i na stanowisku testowym | 9 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie i zasady | 1 |
T-W-2 | Układy napędowe - schematy blokowe, główne cechy, funkcjonalności | 2 |
T-W-3 | Przekształtniki energoelektroniczne - zaawansowane topologie i materiały półprzewodnikowe | 2 |
T-W-4 | Zaawansowane techniki sterowania - sprzężenia zwrotne i przetworniki pomiarowe | 2 |
T-W-5 | Zaawansowane techniki sterowania - regulatory | 2 |
T-W-6 | Zaawansowane techniki sterowania - modulatory i technika FOC | 2 |
T-W-7 | Optymalizacja na przykładach - DTC | 2 |
T-W-8 | Optymalizacja na przykładach - LUT | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Przygotowanie kodu i opracowanie wyników pomiarów | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie raportu | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć i literatura przedmiotu | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | - wykład audytoryjny - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zalicznenie na podstawie projektu i jego dokumentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_W01 Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę związaną z zaawansowanymi ukłądami napędowymi i technikami ich optymalizacji | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_U01 Potrafi praktycznie przygotować optymalny ukłąd napędowy do określonego zadania badawczego | SD_3_U02 | — | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_K01 Rozumie konieczność pogłębiania wiedzy i stosowania autorskich rozwiązań w obszarze napędów. | SD_3_K02 | — | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_W01 Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę związaną z zaawansowanymi ukłądami napędowymi i technikami ich optymalizacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada niezbędną wiedzę do przeprowadzenia optymalizacji ukłądu napędowego w podanym przez prowadzącego zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_U01 Potrafi praktycznie przygotować optymalny ukłąd napędowy do określonego zadania badawczego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprezentować autorski układ napędowy z elementami optymalizacji oraz sporządzić sprawozdanie z jego cech użytkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aAEE_K01 Rozumie konieczność pogłębiania wiedzy i stosowania autorskich rozwiązań w obszarze napędów. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie konieczność pogłębiania wiedz w temacie oraz potrafi przeprowadzić samokrytycznąocenę własnych osiągnięć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bimal Bose, Modern power electronics and AC drives, Prentice Hall, Upper Saddle River, 2002
- Piotr Tatjewski, Sterowanie zaawansowane obiektów przemysłowych, Oficyna EXIT, Warszawa, 2002
- Krzysztof Zawirski, Autmatyka Napędu Elektrycznego, Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2012