Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Zaawansowane systemy badań nieniszczących metodami elektromagnetycznymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane systemy badań nieniszczących metodami elektromagnetycznymi | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs matematyki na poziomie akademickim |
W-2 | Kurs fizyki na poziomie akademickim |
W-3 | Kurs podstaw informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących i algorytmów sztucznej inteligencji |
C-2 | Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Algorytmy przetwarzania sygnałów w systemach pomiarowych do badań metodami elektromagnetycznymi | 5 |
T-P-2 | Algorytmy sztucznej inteligencji w systemach do badań nieniszczących metodami elektromagnetycznymi | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do metod badań nieniszczących metodami elektromagnetycznymi | 3 |
T-W-2 | Zaawansowane metody badań magnetycznych | 4 |
T-W-3 | Badanie materiałów z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o wysokiej częstotliwości | 2 |
T-W-4 | Modelowanie numeryczne w badaniach nieniszczących z wykorzystaniem pakietów Comsol i Matlab | 2 |
T-W-5 | Algorytmy sztucznej inteligencji w badaniach nieniszczących | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Praca własna z literaturą | 5 |
A-P-3 | Prace własne nad rozwiązaniem zadań projektowych | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału) | 15 |
A-W-3 | Praca własna z literaturą | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody nauczania (projekt) - metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Metoda oceny (projekt): - zaliczenie na podstawie oceny zrealizowanych zadań projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_W01 Ma wiedzę w zakresie zaawansowanych metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących | SD_3_W03, SD_3_W07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować system do realizacji określonego zadania. | SD_3_U05, SD_3_U02 | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim i wyższym stopniu trudności | SD_3_K02, SD_3_K04 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_W01 Ma wiedzę w zakresie zaawansowanych metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących | 2,0 | |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować system do realizacji określonego zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bAEE_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim i wyższym stopniu trudności | 2,0 | |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chady T., Wieloczęstotliwościowe algorytmy identyfikacji w układach defektoskopii wiroprądowej, Prace naukowe Politechniki Szczecińskiej Nr 578, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2003
- Lewińska-Romicka A, Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopii, WNT, Warszawa, 2001
- Piech T., Badania Magnetyczne. Wykorzystanie efektu Barkhausena, Biuro Gamma, 1998
- Anna Lewińska-Romicka, Badania materiałów metodą prądów wirowych, Biuro Gamma
- Dominik Senczyk, Radiografia przemysłowa, Podstawy ficzyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
- Łopato P., Detekcja i identyfikacja defektów struktur dielektrycznych i kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych w zakresie terahercowym, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2018
Literatura dodatkowa
- Blitz. J., Electrical And Magnetic Methods Of Non-Destructive Testing, Springer-Verlag, 1997
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Jiles D. C., Introducting to Magnetism and Magnetic Materials, Springer, 1990
- Mester M. L., McIntire P, Nondestructive Testing Handbook Volume 4 Electromagnetic Testing, ASNT, 1996