Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Zaawansowane przetwarzanie sygnałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Zaawansowane przetwarzanie sygnałów
Specjalność automatyka, elektronika i elektrotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Piskorowski <Jacek.Piskorowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie
projektyP5 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Rachunek różniczkowy i całkowy, przekształcenie Laplace'a, przekształcenie Fouriera, przekształcenie Z.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami przetwarzania sygnałów
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt filtrów o zadanej specyfikacji czasowo-częstotliwościowej.10
10
wykłady
T-W-1Analogowe techniki przetwarzania sygnałów2
T-W-2Pośrednie metody projektowania rekursywnych filtrów cyfrowych4
T-W-3Projektowanie nierekursywnych filtrów cyfrowych3
T-W-4Banki filtrów3
T-W-5Korekta właściwości dynamicznych filtrów cyfrowych2
T-W-6Zaliczenie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych10
A-P-2Studium literaturowe20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studium literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania z projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_W01
Student ma wiedzę z zakresu zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów.
SD_3_W01C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_U01
Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
SD_3_U02C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_K01
Student posiada kompetencje w zakresie stosowania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
SD_3_K04C-2T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_W01
Student ma wiedzę z zakresu zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów.
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów z zaliczenia przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_U01
Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03dAEE_K01
Student posiada kompetencje w zakresie stosowania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jacek Piskorowski, Wybrane zagadnienia syntezy i optymalizacji nowych klas liniowych filtrów niestacjonarnych, Wydawnictwo Uczelniane ZUT, Szczecin, 2011
  2. Tomasz P. Zieliński, Cyfrowe przetwarzanie sygnałów, WKŁ, Warszawa, 2007
  3. Ashok Ambardar, Analog and Digital Signal Processing, ITP, 1999

Literatura dodatkowa

  1. John R. Treichler, C. Richard Johnson Jr., Michael G. Larimore, Theory and Design of Adaptive Filters, Prentice Hall, New Jersey, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt filtrów o zadanej specyfikacji czasowo-częstotliwościowej.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analogowe techniki przetwarzania sygnałów2
T-W-2Pośrednie metody projektowania rekursywnych filtrów cyfrowych4
T-W-3Projektowanie nierekursywnych filtrów cyfrowych3
T-W-4Banki filtrów3
T-W-5Korekta właściwości dynamicznych filtrów cyfrowych2
T-W-6Zaliczenie przedmiotu1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych10
A-P-2Studium literaturowe20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studium literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03dAEE_W01Student ma wiedzę z zakresu zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zaawansowanymi metodami przetwarzania sygnałów
Treści programoweT-W-3Projektowanie nierekursywnych filtrów cyfrowych
T-W-1Analogowe techniki przetwarzania sygnałów
T-W-2Pośrednie metody projektowania rekursywnych filtrów cyfrowych
T-W-4Banki filtrów
T-W-6Zaliczenie przedmiotu
T-W-5Korekta właściwości dynamicznych filtrów cyfrowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów z zaliczenia przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03dAEE_U01Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
Treści programoweT-P-1Projekt filtrów o zadanej specyfikacji czasowo-częstotliwościowej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03dAEE_K01Student posiada kompetencje w zakresie stosowania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
Treści programoweT-P-1Projekt filtrów o zadanej specyfikacji czasowo-częstotliwościowej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu
3,5
4,0
4,5
5,0