Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Zaawansowane przetwarzanie sygnałów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane przetwarzanie sygnałów | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Piskorowski <Jacek.Piskorowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Rachunek różniczkowy i całkowy, przekształcenie Laplace'a, przekształcenie Fouriera, przekształcenie Z. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zaawansowanymi metodami przetwarzania sygnałów |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt filtrów o zadanej specyfikacji czasowo-częstotliwościowej. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analogowe techniki przetwarzania sygnałów | 2 |
T-W-2 | Pośrednie metody projektowania rekursywnych filtrów cyfrowych | 4 |
T-W-3 | Projektowanie nierekursywnych filtrów cyfrowych | 3 |
T-W-4 | Banki filtrów | 3 |
T-W-5 | Korekta właściwości dynamicznych filtrów cyfrowych | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 10 |
A-P-2 | Studium literaturowe | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studium literaturowe | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania z projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_W01 Student ma wiedzę z zakresu zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_U01 Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów | SD_3_U02 | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_K01 Student posiada kompetencje w zakresie stosowania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów | SD_3_K04 | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_W01 Student ma wiedzę z zakresu zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów. | 2,0 | |
3,0 | Uzyska minimum 50% punktów z zaliczenia przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_U01 Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów | 2,0 | |
3,0 | Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03dAEE_K01 Student posiada kompetencje w zakresie stosowania zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów | 2,0 | |
3,0 | Uzyska minimum 50% punktów ze sprawozdania z projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jacek Piskorowski, Wybrane zagadnienia syntezy i optymalizacji nowych klas liniowych filtrów niestacjonarnych, Wydawnictwo Uczelniane ZUT, Szczecin, 2011
- Tomasz P. Zieliński, Cyfrowe przetwarzanie sygnałów, WKŁ, Warszawa, 2007
- Ashok Ambardar, Analog and Digital Signal Processing, ITP, 1999
Literatura dodatkowa
- John R. Treichler, C. Richard Johnson Jr., Michael G. Larimore, Theory and Design of Adaptive Filters, Prentice Hall, New Jersey, 2001