Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Projektowane i optymalizacja maszyn elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowane i optymalizacja maszyn elektrycznych | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość fizyki na poziomie absolwenta studiów technicznych drugiego stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat wybranych działów fotoniki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zajęcia wprowadzające | 1 |
T-P-2 | Konsultacje związane z wybranym projektem | 2 |
T-P-3 | Wykonywanie projektu | 6 |
T-P-4 | Prezentacja i zaliczenie gotowego projektu | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych | 4 |
T-W-2 | Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego | 2 |
T-W-3 | Aktywne i pasywne materiały fotoniczne | 1 |
T-W-4 | Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych | 2 |
T-W-5 | Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska | 4 |
T-W-6 | Elementy biofotoniki | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Praca nad projektem | 16 |
A-P-3 | Przygotowanie prezentacji | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury. | 30 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 3 |
A-W-4 | Przygotowanie do sprawdzianu zaliczającego. | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczający |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_W01 Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowań w technice | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_U01 Umiejętność wykorzystania wiedzy z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego. | SD_3_U01 | — | C-1 | T-W-3, T-P-1, T-W-6, T-W-2, T-P-2, T-W-1, T-P-3, T-W-4, T-W-5, T-P-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_K01 Umiejętność znajdowania związków między fotoniką i innymi naukami technicznymi. | SD_3_K02 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_W01 Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowań w technice | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe zjawiska z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowania w technice | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_U01 Umiejętność wykorzystania wiedzy z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego. | 2,0 | |
3,0 | Umie wykorzystać wiedzę z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aAEE_K01 Umiejętność znajdowania związków między fotoniką i innymi naukami technicznymi. | 2,0 | |
3,0 | Umie znajdować związki między fotoniką i innymi naukami technicznymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mirosław A. Karpierz, Podstawy fotoniki, Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010
- Jerzy Siuzdak, Systemy i sieci fotoniczne, WKŁ, Warszawa, 2009
- Mirosław Karpierz, Ewa Weinert-Rączka, Nieliniowa optyka światłowodowa, Warszawa, WNT, 2009