Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Projektowane i optymalizacja maszyn elektrycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Projektowane i optymalizacja maszyn elektrycznych
Specjalność automatyka, elektronika i elektrotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie
projektyP5 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość fizyki na poziomie absolwenta studiów technicznych drugiego stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy na temat wybranych działów fotoniki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zajęcia wprowadzające1
T-P-2Konsultacje związane z wybranym projektem2
T-P-3Wykonywanie projektu6
T-P-4Prezentacja i zaliczenie gotowego projektu1
10
wykłady
T-W-1Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych4
T-W-2Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego2
T-W-3Aktywne i pasywne materiały fotoniczne1
T-W-4Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych2
T-W-5Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska4
T-W-6Elementy biofotoniki2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-P-2Praca nad projektem16
A-P-3Przygotowanie prezentacji4
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury.30
A-W-3Udział w konsultacjach.3
A-W-4Przygotowanie do sprawdzianu zaliczającego.12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczający
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_W01
Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowań w technice
SD_3_W01C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_U01
Umiejętność wykorzystania wiedzy z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego.
SD_3_U01C-1T-W-3, T-P-1, T-W-6, T-W-2, T-P-2, T-W-1, T-P-3, T-W-4, T-W-5, T-P-4M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_K01
Umiejętność znajdowania związków między fotoniką i innymi naukami technicznymi.
SD_3_K02C-1T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_W01
Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowań w technice
2,0
3,0Zna podstawowe zjawiska z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowania w technice
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_U01
Umiejętność wykorzystania wiedzy z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego.
2,0
3,0Umie wykorzystać wiedzę z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE04aAEE_K01
Umiejętność znajdowania związków między fotoniką i innymi naukami technicznymi.
2,0
3,0Umie znajdować związki między fotoniką i innymi naukami technicznymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mirosław A. Karpierz, Podstawy fotoniki, Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010
  2. Jerzy Siuzdak, Systemy i sieci fotoniczne, WKŁ, Warszawa, 2009
  3. Mirosław Karpierz, Ewa Weinert-Rączka, Nieliniowa optyka światłowodowa, Warszawa, WNT, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zajęcia wprowadzające1
T-P-2Konsultacje związane z wybranym projektem2
T-P-3Wykonywanie projektu6
T-P-4Prezentacja i zaliczenie gotowego projektu1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych4
T-W-2Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego2
T-W-3Aktywne i pasywne materiały fotoniczne1
T-W-4Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych2
T-W-5Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska4
T-W-6Elementy biofotoniki2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-P-2Praca nad projektem16
A-P-3Przygotowanie prezentacji4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury.30
A-W-3Udział w konsultacjach.3
A-W-4Przygotowanie do sprawdzianu zaliczającego.12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE04aAEE_W01Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowań w technice
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat wybranych działów fotoniki
Treści programoweT-W-5Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska
T-W-2Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego
T-W-3Aktywne i pasywne materiały fotoniczne
T-W-6Elementy biofotoniki
T-W-4Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych
T-W-1Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczający
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zjawiska z wybranych działów fotoniki oraz ich zastosowania w technice
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE04aAEE_U01Umiejętność wykorzystania wiedzy z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat wybranych działów fotoniki
Treści programoweT-W-3Aktywne i pasywne materiały fotoniczne
T-P-1Zajęcia wprowadzające
T-W-6Elementy biofotoniki
T-W-2Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego
T-P-2Konsultacje związane z wybranym projektem
T-W-1Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych
T-P-3Wykonywanie projektu
T-W-4Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych
T-W-5Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska
T-P-4Prezentacja i zaliczenie gotowego projektu
Metody nauczaniaM-2projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie wykorzystać wiedzę z fotoniki do zaprojektowania prostego układu fotonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE04aAEE_K01Umiejętność znajdowania związków między fotoniką i innymi naukami technicznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat wybranych działów fotoniki
Treści programoweT-W-4Najważniejsze elementy i urządzenia i układów fotonicznych
T-W-3Aktywne i pasywne materiały fotoniczne
T-W-2Elementy elektroniki kwantowej i fizyki ciała stałego
T-W-1Propagacja światła w układach otwartych, systemach światłowodowych i fotonicznych układach scalonych
T-W-5Zastosowania układów fotonicznych w automatyce, elektronice i elektrotechnice oraz w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-2projekt
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczający
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie znajdować związki między fotoniką i innymi naukami technicznymi.
3,5
4,0
4,5
5,0