Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Przekształtniki dla technologii plazmy nietermicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Przekształtniki dla technologii plazmy nietermicznej
Specjalność automatyka, elektronika i elektrotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,50zaliczenie
projektyP6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone kursy: energoelektronika, technika wysokich napięć, fizyka lub fizyka techniczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pozyskanie szczegółowej wiedzy na temat budowy i eksploatacji zasilaczy wysokiego napięcia dla technologii plazmy nietermicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie1
T-P-2Praca nad wybranym zagadnieniem - modelowanie, symulacje, obliczenia, prototypy9
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Reaktory plazmy nietermicznej - budowa i cechy charakterystyczne2
T-W-3Reaktory plazmy nietermicznej - modele zastępcze2
T-W-4Zasilacze DC - techniki powielania napięcia2
T-W-5Zasilacze AC i impulsowe - topologie, cechy charakterystyczne2
T-W-6Transformator wysokiego napięcia dla wysokich częstotliwości - cechy charakterystyczne2
T-W-7Wyniki eksperymantalne układów prototypowych - case study 12
T-W-8Prezentacje doktorantów2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca własna nad opracowywanym zagadnieniem10
A-P-3Przygotowanie prezentacji na zaliczenie5
A-P-4Analiza literatury5
30
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Analiza literatury naukowej25
A-W-3Przygotowanie prezentacji na zadany temat5
A-W-4Przygotowanie materiałów do prezentacji (symulacje, modele, prototypy)15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1- wykład informacyjny - wykład problemowy - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: - ocena przygotowanych materiałów - ocena przygotowanych prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_W01
Posiada poszerzoną wiedzę na temat technologii plazmy nietermicznej i jej synergii z innymi dziedzinami wiedzy
SD_3_W07C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_U01
Potrafi określić problemy naukowe, przeanalizować literaturę naukową związanąz przedmiotem, określić cel badań i przedstawić ich wyniki
SD_3_U01C-1T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_K01
Rozumie możliwości zastosowania techniki plazmowej do ochrony środowiska i innych zadań.
SD_3_K04C-1T-P-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_W01
Posiada poszerzoną wiedzę na temat technologii plazmy nietermicznej i jej synergii z innymi dziedzinami wiedzy
2,0
3,0Prezentacja uzyskanych wyników analiz, obliczeń, eksperymentów przedstawion w sposób zadowalający, krytycznas analiza zastosowania technologii plazmowych w wybranej aplikacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_U01
Potrafi określić problemy naukowe, przeanalizować literaturę naukową związanąz przedmiotem, określić cel badań i przedstawić ich wyniki
2,0
3,0Student potrafi w krytyczny sposób przedstawić własne osiągnięcia związane z prototypem układu plazmy nietermicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05aAEE_K01
Rozumie możliwości zastosowania techniki plazmowej do ochrony środowiska i innych zadań.
2,0
3,0Student potrafi zaprezentować oraz dokonać krytycznej analizy obszarów zastosowania technologii plazmy nietermicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Henryka Danuta Stryczewska, Technologie plazmowe w energetyce i inżynierii środowiska, Politechniki Lubelskiej, Lublin, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie1
T-P-2Praca nad wybranym zagadnieniem - modelowanie, symulacje, obliczenia, prototypy9
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Reaktory plazmy nietermicznej - budowa i cechy charakterystyczne2
T-W-3Reaktory plazmy nietermicznej - modele zastępcze2
T-W-4Zasilacze DC - techniki powielania napięcia2
T-W-5Zasilacze AC i impulsowe - topologie, cechy charakterystyczne2
T-W-6Transformator wysokiego napięcia dla wysokich częstotliwości - cechy charakterystyczne2
T-W-7Wyniki eksperymantalne układów prototypowych - case study 12
T-W-8Prezentacje doktorantów2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca własna nad opracowywanym zagadnieniem10
A-P-3Przygotowanie prezentacji na zaliczenie5
A-P-4Analiza literatury5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Analiza literatury naukowej25
A-W-3Przygotowanie prezentacji na zadany temat5
A-W-4Przygotowanie materiałów do prezentacji (symulacje, modele, prototypy)15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05aAEE_W01Posiada poszerzoną wiedzę na temat technologii plazmy nietermicznej i jej synergii z innymi dziedzinami wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W07Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie szczegółowej wiedzy na temat budowy i eksploatacji zasilaczy wysokiego napięcia dla technologii plazmy nietermicznej
Treści programoweT-W-4Zasilacze DC - techniki powielania napięcia
T-W-2Reaktory plazmy nietermicznej - budowa i cechy charakterystyczne
T-W-5Zasilacze AC i impulsowe - topologie, cechy charakterystyczne
T-W-3Reaktory plazmy nietermicznej - modele zastępcze
T-W-6Transformator wysokiego napięcia dla wysokich częstotliwości - cechy charakterystyczne
Metody nauczaniaM-1- wykład informacyjny - wykład problemowy - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: - ocena przygotowanych materiałów - ocena przygotowanych prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentacja uzyskanych wyników analiz, obliczeń, eksperymentów przedstawion w sposób zadowalający, krytycznas analiza zastosowania technologii plazmowych w wybranej aplikacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05aAEE_U01Potrafi określić problemy naukowe, przeanalizować literaturę naukową związanąz przedmiotem, określić cel badań i przedstawić ich wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie szczegółowej wiedzy na temat budowy i eksploatacji zasilaczy wysokiego napięcia dla technologii plazmy nietermicznej
Treści programoweT-P-2Praca nad wybranym zagadnieniem - modelowanie, symulacje, obliczenia, prototypy
Metody nauczaniaM-1- wykład informacyjny - wykład problemowy - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: - ocena przygotowanych materiałów - ocena przygotowanych prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w krytyczny sposób przedstawić własne osiągnięcia związane z prototypem układu plazmy nietermicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05aAEE_K01Rozumie możliwości zastosowania techniki plazmowej do ochrony środowiska i innych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie szczegółowej wiedzy na temat budowy i eksploatacji zasilaczy wysokiego napięcia dla technologii plazmy nietermicznej
Treści programoweT-P-2Praca nad wybranym zagadnieniem - modelowanie, symulacje, obliczenia, prototypy
Metody nauczaniaM-1- wykład informacyjny - wykład problemowy - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: - ocena przygotowanych materiałów - ocena przygotowanych prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprezentować oraz dokonać krytycznej analizy obszarów zastosowania technologii plazmy nietermicznej
3,5
4,0
4,5
5,0