Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Przekształtniki dla technologii plazmy nietermicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przekształtniki dla technologii plazmy nietermicznej | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone kursy: energoelektronika, technika wysokich napięć, fizyka lub fizyka techniczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie szczegółowej wiedzy na temat budowy i eksploatacji zasilaczy wysokiego napięcia dla technologii plazmy nietermicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie | 1 |
T-P-2 | Praca nad wybranym zagadnieniem - modelowanie, symulacje, obliczenia, prototypy | 9 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie | 1 |
T-W-2 | Reaktory plazmy nietermicznej - budowa i cechy charakterystyczne | 2 |
T-W-3 | Reaktory plazmy nietermicznej - modele zastępcze | 2 |
T-W-4 | Zasilacze DC - techniki powielania napięcia | 2 |
T-W-5 | Zasilacze AC i impulsowe - topologie, cechy charakterystyczne | 2 |
T-W-6 | Transformator wysokiego napięcia dla wysokich częstotliwości - cechy charakterystyczne | 2 |
T-W-7 | Wyniki eksperymantalne układów prototypowych - case study 1 | 2 |
T-W-8 | Prezentacje doktorantów | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Praca własna nad opracowywanym zagadnieniem | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie prezentacji na zaliczenie | 5 |
A-P-4 | Analiza literatury | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza literatury naukowej | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie prezentacji na zadany temat | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie materiałów do prezentacji (symulacje, modele, prototypy) | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | - wykład informacyjny - wykład problemowy - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: - ocena przygotowanych materiałów - ocena przygotowanych prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_W01 Posiada poszerzoną wiedzę na temat technologii plazmy nietermicznej i jej synergii z innymi dziedzinami wiedzy | SD_3_W07 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_U01 Potrafi określić problemy naukowe, przeanalizować literaturę naukową związanąz przedmiotem, określić cel badań i przedstawić ich wyniki | SD_3_U01 | — | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_K01 Rozumie możliwości zastosowania techniki plazmowej do ochrony środowiska i innych zadań. | SD_3_K04 | — | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_W01 Posiada poszerzoną wiedzę na temat technologii plazmy nietermicznej i jej synergii z innymi dziedzinami wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Prezentacja uzyskanych wyników analiz, obliczeń, eksperymentów przedstawion w sposób zadowalający, krytycznas analiza zastosowania technologii plazmowych w wybranej aplikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_U01 Potrafi określić problemy naukowe, przeanalizować literaturę naukową związanąz przedmiotem, określić cel badań i przedstawić ich wyniki | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w krytyczny sposób przedstawić własne osiągnięcia związane z prototypem układu plazmy nietermicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05aAEE_K01 Rozumie możliwości zastosowania techniki plazmowej do ochrony środowiska i innych zadań. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprezentować oraz dokonać krytycznej analizy obszarów zastosowania technologii plazmy nietermicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Henryka Danuta Stryczewska, Technologie plazmowe w energetyce i inżynierii środowiska, Politechniki Lubelskiej, Lublin, 2009