Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Systemy przełączalne w automatyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy przełączalne w automatyce | ||
Specjalność | automatyka, elektronika i elektrotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stefan Domek <Stefan.Domek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Stefan Domek <Stefan.Domek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaawansowane metody matematyczne, Teoria sterowania, Systemy nieliniowe, Zaawansowane algorytmy sterowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z teorią systemów przełączalnych, ich właściwościami i możliwością zastosowań |
C-2 | Nabycie przez doktoranta umiejętności znalezienia informacji naukowych na temat systemów przełączalnych oraz krytycznej ich oceny w trakcie dyskusji naukowej |
C-3 | Wskazanie doktorantom potrzeby ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka i robotyka |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Badania symulacyjne systemów dynamicznych o przełączanych parametrach | 3 |
T-P-2 | Badania systemów dynamicznych o przełączanej strukturze, w tym systemów niecałkowitego rzędu | 7 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie systemów przełączalnych. Przykłady systemów przełączalnych liniowych i nieliniowych w technice i w biologii. Podstawy matematyczne teorii systemów przełączalnych. | 5 |
T-W-2 | Modele liniowych systemów przełączalnych. Stabilność, obserwowalność i sterowalność liniowych systemów przełączalnych. | 5 |
T-W-3 | Przełączalne systemy sterowania. Wielomodelowa regulacja predykcyjna obiektów nieliniowych. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Poszerzenie wiedzy na temat specjalistycznych narzędzi do badań systemów przełączanych | 10 |
A-P-3 | Rozszerzenie umiejętności pisania programów w środowisku MATLAB z użyciem specjalizowanych przyborników | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładu | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowe sprawdzenie wiedzy w zakresie najważniejszych efektów cząstkowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla nowoczesnej teorii sterowania i jej zastosowań oraz szczegółową na temat systemów przełączalnych | SD_3_W07, SD_3_W01, SD_3_W06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych oraz dokonywać właściwej selekcji tych informacji w zakresie systemów przełączalnych a także prowadzić dyskusję naukową na ten temat | SD_3_U06, SD_3_U03, SD_3_U05, SD_3_U04, SD_3_U01, SD_3_U02 | — | C-2 | T-P-2, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka, elektronika i i elektrotechnika | SD_3_K03, SD_3_K05, SD_3_K04 | — | C-3 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla nowoczesnej teorii sterowania i jej zastosowań oraz szczegółową na temat systemów przełączalnych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma wiedzę o charakterze ponadpodstawowym dla nowoczesnej teorii sterowania w zakresie systemów przełączalnych i ich zastosowań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych oraz dokonywać właściwej selekcji tych informacji w zakresie systemów przełączalnych a także prowadzić dyskusję naukową na ten temat | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi znaleźć najnowsze informacje naukowe w zakresie systemów przełączalnych i ich zastosowań, korzystać w podstawowym zakresie z opisywanych tam metod i narzędzi oraz ocenić je w dyskusji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05dAEE_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka, elektronika i i elektrotechnika | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest zorientowany na potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka, elektronika i i elektrotechnika | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Liberzon D., Switching in Systems and Control, Birkhauser, Boston, 2010
- Hespanha J., Morse A. S., Switching Between Stabilizing Controllers, Automatica, 2002, 38(11)
- Antsaklis P. J., Special issue on hybrid systems: Theory and applications, Proc. of the IEEE, 2000, vol. 88, no. 7
- Benmessaouda O., Benzaouia A., Tadeo F., Stabilization of uncertain state constrained discrete-time switched systems, Prep. 18th IFAC World Congress, pp. 5736–5740, Milano, Italy, 2011
- Goebel R., Hespanha J., Teel A., Cai C., Sanfelice R., Hybrid Systems: Generalized Solutions and Robust Stability, In Proc. of the 6th IFAC Symp. on Nonlinear Contr. Systems, 2004
- Domek S., Modele przełączane niecałkowitego rzędu, PWN, Warszawa, 2019, W: Kulczycki P., Korbicz J., Kacprzyk J.: Automatyka, robotyka i przetwarzanie informacji
Literatura dodatkowa
- Khalil H. K., Nonlinear Systems, Prentice Hall, 1996, 2nd edition
- Morari M., Thiele L. (eds.), Hybrid Systems: Computation and Control, Springer, 8th International Workshop, HSCC 2005, Zurich, Switzerland, March 9–11, 2005
- Geyer T., Torrisi F., Morari M., Optimal complexity reduction of polyhedral piecewise affine systems, Automatica, Vol. 44, No. 7, pp. 1728–1740, 2008
- Carloni L. P., Passerone R., Pinto A., Sangiovanni-Vincentelli A. L., Languages and Tools for Hybrid Systems Design, NOW, the essence of knowledge, Foundations and Trends in Electronic Design Automation, 2006