Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Ekofilozofia i paradygmat rozwoju zrównoważonego, a ich wpływ na architekturę:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekofilozofia i paradygmat rozwoju zrównoważonego, a ich wpływ na architekturę | ||
Specjalność | architektura i urbanistyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju |
C-2 | Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zagrożenia cywilizacyjne i antropopresja | 1 |
T-W-2 | Ekofilozofia i filozofia zrównoważonego rozwoju (historia i powstanie paradygmatu zrównoważonego rozwoju) | 1 |
T-W-3 | Trzy cele rozwoju zrównoważonego i konsekwencje ogólne dla architektury i budownictwa | 1 |
T-W-4 | Główne nurty teorii zrównoważonego rozwoju w architekturze i budownictwie. Przykłady światowych realizacji z wykorzystaniem zasad zrównoważonego rozwoju | 1 |
T-W-5 | Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych | 1 |
T-W-6 | Oszczędność surowców i energii. Cykl życiowy materiałów, struktur i obiektów | 3 |
T-W-7 | Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne | 1 |
T-W-8 | Energia jako wskaźnik proekologiczności. Alternatywne źródła energii w budownictwie | 1 |
T-W-9 | Energia słoneczna w budownictwie | 1 |
T-W-10 | Filozofia zrównoważonego rozwoju, a nowy ruch budowy miast | 1 |
T-W-11 | Filozofia zrównoważonego rozwoju w urbanistyce i planowaniu przestrzennym | 4 |
T-W-12 | Aspekty społeczne i ekonomiczne w rozwoju zrównoważonym | 1 |
T-W-13 | Sprawdzenie wiadomości - test | 1 |
18 | ||
projekty | ||
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie materiału wykładowego | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 20 |
A-W-4 | Zaliczenie - test | 2 |
60 | ||
projekty | ||
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie testu |
Literatura podstawowa
- Pearce A.R., Yong H.A., Sustainable buildings and infrastructure, Routledge, London and New Jork, 2012
- Wołoszyn M. A., Ekorewitalizacja. Zagadnienia architektoniczne, Wyd. EXEMPLUM, Poznań, 2013
- Vale B. i Vale R., Green Architecture. Bulfinch Press., 1991
- Wines J., Green Architecture, Architecture & design series, Taschen America Llc, 2000
- Brian R., Architectural Design, nr 4, 2001