Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Nowe trendy w technologii chemicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowe trendy w technologii chemicznej | ||
Specjalność | inżynieria chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu procesów inżynierii chemicznej na poziomie S2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego | 3 |
T-P-2 | Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej | 4 |
T-P-3 | Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów | 4 |
T-P-4 | Trendy w rozwiązaniach aparaturowych | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego | 3 |
T-W-2 | Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej | 4 |
T-W-3 | Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów | 4 |
T-W-4 | Trendy w rozwiązaniach aparaturowych | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Studia własne | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia własne | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja tematyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_W01 W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie wskazać kirunki rozwoju przemysłu chemicznego, w tym w zakresie procesów chamicznych i aparatów. | SD_3_W08, SD_3_W01, SD_3_W03 | — | C-1 | T-W-2, T-P-4, T-W-3, T-P-3, T-W-1, T-W-4, T-P-1, T-P-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chemicznego, oceniać ich zasadność. | SD_3_U06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-W-1, T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do innowacji, chęć do nowych rozwiązań, świadomość konieczności postępu technologicznego. | SD_3_K01, SD_3_K04 | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-W-1, T-W-4, T-P-4, T-W-3, T-W-2, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_W01 W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie wskazać kirunki rozwoju przemysłu chemicznego, w tym w zakresie procesów chamicznych i aparatów. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chemicznego, oceniać ich zasadność. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bICh_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do innowacji, chęć do nowych rozwiązań, świadomość konieczności postępu technologicznego. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i celowości prowadzenia prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wszyscy prowadzący, studia własne, 2011
- A. Behr, A.J.Vorholt, Homogeneous Catalysis with Renewables, Springer International Publishing, 2017
- K. Loos, Biocatalysis in Polymer Chemistry, Wiley-VCH Verlag GmbH&co. KGaA, ingapore, 2011
Literatura dodatkowa
- ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011