Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Nowe trendy w technologii chemicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Nowe trendy w technologii chemicznej
Specjalność inżynieria chemiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu procesów inżynierii chemicznej na poziomie S2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego3
T-P-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej4
T-P-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów4
T-P-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych4
15
wykłady
T-W-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego3
T-W-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej4
T-W-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów4
T-W-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studia własne15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia własne45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja tematyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01bICh_W01
W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie wskazać kirunki rozwoju przemysłu chemicznego, w tym w zakresie procesów chamicznych i aparatów.
SD_3_W08, SD_3_W01, SD_3_W03C-1T-W-2, T-P-4, T-W-3, T-P-3, T-W-1, T-W-4, T-P-1, T-P-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01bICh_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chemicznego, oceniać ich zasadność.
SD_3_U06C-1T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-W-1, T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01bICh_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do innowacji, chęć do nowych rozwiązań, świadomość konieczności postępu technologicznego.
SD_3_K01, SD_3_K04C-1T-P-1, T-P-3, T-W-1, T-W-4, T-P-4, T-W-3, T-W-2, T-P-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01bICh_W01
W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie wskazać kirunki rozwoju przemysłu chemicznego, w tym w zakresie procesów chamicznych i aparatów.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01bICh_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chemicznego, oceniać ich zasadność.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01bICh_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do innowacji, chęć do nowych rozwiązań, świadomość konieczności postępu technologicznego.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i celowości prowadzenia prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wszyscy prowadzący, studia własne, 2011
  2. A. Behr, A.J.Vorholt, Homogeneous Catalysis with Renewables, Springer International Publishing, 2017
  3. K. Loos, Biocatalysis in Polymer Chemistry, Wiley-VCH Verlag GmbH&co. KGaA, ingapore, 2011

Literatura dodatkowa

  1. ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego3
T-P-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej4
T-P-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów4
T-P-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego3
T-W-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej4
T-W-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów4
T-W-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studia własne15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia własne45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01bICh_W01W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie wskazać kirunki rozwoju przemysłu chemicznego, w tym w zakresie procesów chamicznych i aparatów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-W-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
T-P-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-W-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-P-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-W-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-W-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-P-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-P-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-2dyskusja tematyczna
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01bICh_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chemicznego, oceniać ich zasadność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-W-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-W-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-P-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-W-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-P-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
T-P-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-P-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-W-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-2dyskusja tematyczna
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach i rozumie ich tematykę. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, w tym rozumie przyczyny kierunków rozwoju przemysłu chamicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01bICh_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do innowacji, chęć do nowych rozwiązań, świadomość konieczności postępu technologicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-P-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-P-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-W-1Trendy w rozwoju przemysłu nieorganicznego
T-W-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-P-4Trendy w rozwiązaniach aparaturowych
T-W-3Nowe trendy w syntezie biodegradowalnych polimerów
T-W-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
T-P-2Kierunki rozwoju przemysłowej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja tematyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i celowości prowadzenia prac.
3,5
4,0
4,5
5,0