Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Zaawansowane metody badawcze w procesach inżynierii i technologii chemicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane metody badawcze w procesach inżynierii i technologii chemicznej | ||
Specjalność | inżynieria chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Dobra znajomość podstawowych metod badawczych w technologii i inżynierii chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi zaprojektować prawidłowo działające laboratorium w wybranej dyscyplinie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zaprojektowanie laboratorium w dyscyplinie naukowej, w której realizowana jest praca doktorska. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Laboratoria o kontrolowanych parametrach srodowiskowych typu Clean Room - planowanie, wyposażenie i eksploatacja | 4 |
T-W-2 | Laboratoria o wysokim stopniu bezpieczeństwa biologicznego BSL (Biosafety Level- BSL). Wymagania dla laboratoriuów BSL1, BSL2, BSL3 i BSL4. Planowanie, budowa,wyposażenie i eksploatacja. | 3 |
T-W-3 | Laboratiria certyfikowane i pracujące według Dobrych Praktyk Wytwarzania GMP (Good Manufacturing Practice). Systemy akredytacji icertyfikacja oraz procedury. Planowanie, budowa, wyposażenie i eksploatacja. | 3 |
T-W-4 | Laboratoryjne systemy informatyczne LIMS ( Laboratory Information Managemnt System). Planowanie, budowa,wyposażenie i eksploatacja. | 3 |
T-W-5 | Dobra Praktyka Laboratoryjna(DLP)- GLP ang.(goo laboratory practice) | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Czynne projektowanie i konsultacja z prowadzącym. | 8 |
A-P-2 | Uczestnictwo w konsultacja projektu | 2 |
A-P-3 | Studia własne | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 15 |
A-W-3 | Studia własne | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład i wykonanie projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena projektu laboratorium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_W02 Posiada wiedzę na temat metodologi pracy naukowej | SD_3_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_U02 Potrafi praktycznie wykorzystać metody, techniki i narzędzia badawcze. | SD_3_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_K05 Przestrzega norm etycznych i zawodowych w działalności badawczej. | SD_3_K05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_W02 Posiada wiedzę na temat metodologi pracy naukowej | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie pisemne i wykonanie projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_U02 Potrafi praktycznie wykorzystać metody, techniki i narzędzia badawcze. | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie pisemne i projekt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01cICh_K05 Przestrzega norm etycznych i zawodowych w działalności badawczej. | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie pisemne i projekt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie Dobrej Praktyki Wytwarzania, Ministerswto Zdrowia, Warszawa, 2015, Dziennik Ustaw z 27 lutego 2015 r, Poz. 1979
- Zasady Dobrej Praktyki Lboraryjnej OECD, Organizacja współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD/Principles of Good Laboratory Practice, UE, 2011, ENV/MC/CHEM/98/17, http://www.oecd.org