Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Nanotechnologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanotechnologia | ||
Specjalność | inżynieria chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu chemii organicznej, nieorganicznej, katalizy, metod analitycznych - poziom studiów S2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem wykładów jest zapoznanie studenta z podstawowym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniach |
C-2 | Celem projektu jest poznanie metod analizy danych mikroskopowych typowych nanomateriałów uzyskanych metodami: transmisyjnej mikroskopii elektronowej i mikroskopii sił atomowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza danych mikroskopowych typowych nanomateriałów uzyskanych metodami: transmisyjnej mikroskopii elektronowej i mikroskopii sił atomowych. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój nanotechnologii - rys historyczny. | 1 |
T-W-2 | Klasyfikacje nanomateriałów - różne kryteria. | 1 |
T-W-3 | Metody wytwarzania - metody bottom up i top down. Najnowsze metody - analiza przypadków. | 4 |
T-W-4 | Kluczowe nanomateriały - 0-, 1-, 2-, 3- wymiarowe. Budowa, charakterystyka fizyko-chemiczna. | 7 |
T-W-5 | Przegląd zastosowania nanomateriałów - wdrożone i potencjalne. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 10 |
A-P-3 | przygotowanie sprawozdania z projektu | 5 |
A-P-4 | konsultacje z prowadzącym | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
A-W-3 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 13 |
A-W-4 | zaliczenie wykładów | 2 |
A-W-5 | konsultacje z prowadzącym | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
M-2 | prezentacja multimedialna i praca własna polegajuąca na przygotowaniu sprawozdania z projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowanego sprawozdania z projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_W01 Student ma wiedzę na temat rozwoju nanotechnologii, podziału nanomateriałów, podstawowych metod otrzymywania nanomateriałów, budowy, charakterystyki oraz najważniejszych zastosowań. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_U01 Student potrafi praktycznie wykorzystać techniki i narzędzia badawcze w zakresie charakterystyki nanomateriałoiw oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania. | SD_3_U02 | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_K01 Student rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny | SD_3_K02 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_W01 Student ma wiedzę na temat rozwoju nanotechnologii, podziału nanomateriałów, podstawowych metod otrzymywania nanomateriałów, budowy, charakterystyki oraz najważniejszych zastosowań. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada w 51 % wiedzę na temat rozwoju nanotechnologii, podziału nanomateriałów, podstawowych metod otrzymywania nanomateriałów, budowy, charakterystyki oraz najważniejszych zastosowań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_U01 Student potrafi praktycznie wykorzystać techniki i narzędzia badawcze w zakresie charakterystyki nanomateriałoiw oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w 51 % praktycznie wykorzystać techniki i narzędzia badawcze w zakresie charakterystyki nanomateriałoiw oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bICh_K01 Student rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny | 2,0 | |
3,0 | Student w 51 % rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kelsall R. W., Hamley I. W., Geoghegan M, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008
- K. Kurzydłowski, M. Lewandowska, Nanomateriały inżynierskie konstrukcyjne i funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2011