Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Projektowanie technologiczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Projektowanie technologiczne
Specjalność inżynieria chemiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 20 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,50zaliczenie
projektyP6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość metod obliczeniowych w technologii chemicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne zastosowanie metod obliczeniowych w projekcie technologicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej.10
10
wykłady
T-W-1Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej.2
T-W-2Koncepcja technologiczna procesu.1
T-W-3Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż.1
T-W-4Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego.5
T-W-5Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji.2
T-W-6Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Studia literaturowe i obliczenia każdego etapu projektu (operacji i procesu) poczynając od surowców aż do końcowego produktu.10
A-P-2Studia własne20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studia własne45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje z prowadzącym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Złożenie projektu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bICh_W07
Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zalezności w zakresie reprezntowanej dziedziny i dyscypliny i wykorzystać ją w celu praktycznym.
SD_3_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bICh_U02
Potrafi praktycznie przygotować dokumentacje projektową.
SD_3_U02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bICh_K04
Potrafi twórczo określać potrzeby technologiczne w zakresie dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K04C-1T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bICh_W07
Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zalezności w zakresie reprezntowanej dziedziny i dyscypliny i wykorzystać ją w celu praktycznym.
2,0
3,0zaliczenie pisemne i wykonanie projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bICh_U02
Potrafi praktycznie przygotować dokumentacje projektową.
2,0
3,0zaliczenie sprawdzianu i złożenie projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bICh_K04
Potrafi twórczo określać potrzeby technologiczne w zakresie dziedziny i dyscypliny.
2,0
3,0Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Wykład - sprawdzian pisemny. Projekt - złożenie projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krzysztof Schmidt-Szałowski, Mikołaj Szafran, Ewa Bobryk, Jan Sentek, Technologia chemiczna. Przemysł nieorganiczny, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2012, Wyd. I
  2. Krzysztof Szchmidt-Szałowski, Krzysztof Krawczyk, Jan Petryk, Jan Sentek, Technologia chemiczna. Ćwiczenia rachunkowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013, Wyd. I
  3. J. Pikoń, Aparatura chemiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. R. Dylewski, Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo-projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictw Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej.2
T-W-2Koncepcja technologiczna procesu.1
T-W-3Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż.1
T-W-4Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego.5
T-W-5Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji.2
T-W-6Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej.4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studia literaturowe i obliczenia każdego etapu projektu (operacji i procesu) poczynając od surowców aż do końcowego produktu.10
A-P-2Studia własne20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studia własne45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bICh_W07Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zalezności w zakresie reprezntowanej dziedziny i dyscypliny i wykorzystać ją w celu praktycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W07Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zastosowanie metod obliczeniowych w projekcie technologicznym.
Treści programoweT-W-1Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej.
T-W-2Koncepcja technologiczna procesu.
T-W-3Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż.
T-W-4Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego.
T-W-5Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji.
T-W-6Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej.
T-P-1Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Złożenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie pisemne i wykonanie projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bICh_U02Potrafi praktycznie przygotować dokumentacje projektową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zastosowanie metod obliczeniowych w projekcie technologicznym.
Treści programoweT-W-1Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej.
T-W-2Koncepcja technologiczna procesu.
T-W-3Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż.
T-W-4Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego.
T-W-5Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji.
T-W-6Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej.
T-P-1Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Złożenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie sprawdzianu i złożenie projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bICh_K04Potrafi twórczo określać potrzeby technologiczne w zakresie dziedziny i dyscypliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zastosowanie metod obliczeniowych w projekcie technologicznym.
Treści programoweT-W-1Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej.
T-W-6Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej.
T-W-3Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż.
T-W-2Koncepcja technologiczna procesu.
T-W-5Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji.
T-W-4Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego.
T-P-1Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Złożenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Wykład - sprawdzian pisemny. Projekt - złożenie projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0