Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Projektowanie technologiczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie technologiczne | ||
Specjalność | inżynieria chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 20 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość metod obliczeniowych w technologii chemicznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne zastosowanie metod obliczeniowych w projekcie technologicznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu technologicznego związanego z tematyką pracy doktorskiej. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Chemiczna koncepcja metody - wybór wariantów, badania w skali laboratoryjnej. | 2 |
T-W-2 | Koncepcja technologiczna procesu. | 1 |
T-W-3 | Badania w skali ułamkowo-technicznej i uzupełniające -ćwierćtechnika, półtechnika, pilotaż. | 1 |
T-W-4 | Projekt technologiczny instalacji przemysłowej z uwzględnieniem bilansu masowego icieplnego. | 5 |
T-W-5 | Projekt budowlany i projekt techniczny. Organizacja inwestycji, budowa obiektów i instalacji. | 2 |
T-W-6 | Rozruch mechaniczny. Rozruch technologiczny. Eksploatacja przemysłowa, dochodzenie do pełnej zdolności produkcyjnej. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Studia literaturowe i obliczenia każdego etapu projektu (operacji i procesu) poczynając od surowców aż do końcowego produktu. | 10 |
A-P-2 | Studia własne | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studia własne | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje z prowadzącym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Złożenie projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_W07 Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zalezności w zakresie reprezntowanej dziedziny i dyscypliny i wykorzystać ją w celu praktycznym. | SD_3_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_U02 Potrafi praktycznie przygotować dokumentacje projektową. | SD_3_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_K04 Potrafi twórczo określać potrzeby technologiczne w zakresie dziedziny i dyscypliny. | SD_3_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_W07 Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zalezności w zakresie reprezntowanej dziedziny i dyscypliny i wykorzystać ją w celu praktycznym. | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie pisemne i wykonanie projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_U02 Potrafi praktycznie przygotować dokumentacje projektową. | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie sprawdzianu i złożenie projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bICh_K04 Potrafi twórczo określać potrzeby technologiczne w zakresie dziedziny i dyscypliny. | 2,0 | |
3,0 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Wykład - sprawdzian pisemny. Projekt - złożenie projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Schmidt-Szałowski, Mikołaj Szafran, Ewa Bobryk, Jan Sentek, Technologia chemiczna. Przemysł nieorganiczny, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2012, Wyd. I
- Krzysztof Szchmidt-Szałowski, Krzysztof Krawczyk, Jan Petryk, Jan Sentek, Technologia chemiczna. Ćwiczenia rachunkowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013, Wyd. I
- J. Pikoń, Aparatura chemiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- R. Dylewski, Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo-projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictw Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2001