Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Case study w przemyśle chemicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Case study w przemyśle chemicznym | ||
Specjalność | inżynieria chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 20 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu procesów inżynierii chemicznej na poziomie S2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. złożonych zagadnień związanych z procesem technologicznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe | 3 |
T-P-2 | Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji | 3 |
T-P-3 | Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego | 2 |
T-P-4 | Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe | 4 |
T-W-2 | Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji | 3 |
T-W-3 | Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego | 4 |
T-W-4 | Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | przygotowanie da zajęć | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studia własne | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | dyskusja tematyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_W01 Student potrafi analizować związki przyczynowo skutkowe w procesie produkcyjnym oraz je przewidywać | SD_3_W07, SD_3_W08 | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-P-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_U01 Student potrafi analizować przebieg procesu produkcji i rozwiązywać problemy w nim występujące | SD_3_U03, SD_3_U06, SD_3_U05 | — | C-1 | T-P-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa we współpracy z innymi, kreatywność w rozwiązywaniu problemów, otwartość na nowe rozwiązania. | SD_3_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-P-4, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_W01 Student potrafi analizować związki przyczynowo skutkowe w procesie produkcyjnym oraz je przewidywać | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_U01 Student potrafi analizować przebieg procesu produkcji i rozwiązywać problemy w nim występujące | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05cICh_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa we współpracy z innymi, kreatywność w rozwiązywaniu problemów, otwartość na nowe rozwiązania. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i sposobie prowadzenia prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jacek Przepiórski, studia własne na podstawie współpracy z przemysłem, 2011
- Anna Szymczyk, studia własne - współpraca z Fabryką Kabli Elpar w ramach projektu badawczo-rozwojowegok, 2011
- Magdalena Urbala, studia własne, 2011
- Arno Behr, Peter Neubert, Applied Homogeneous Catalysis, Wiley-VCH Verlag Gmbh&Co. KGaA, Weinheim Germany., 2012
Literatura dodatkowa
- ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011