Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Analiza ryzyka w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza ryzyka w transporcie | ||
Specjalność | inżynieria lądowa i transport | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 21 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma podstaowową wiedzę z zakresu niezawodności i bezpieczeństwa systemów technicznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką bezpieczeństwa procesów transportowych. |
C-2 | Przekazanie wiedzy i umiejetności w zakresie praowadzenia analiz ryzyka i wykorzystania ich wyników w procesie zarządzania bezpieczeństwem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Identyfikacja, analiza i ocena wpływu czynników ryzyka w wybranych procesach transportu. | 6 |
T-P-2 | Budowa rankingu czynników ryzyka. Opracowanie matrycy ryzyka. | 3 |
T-P-3 | Zaliczenie projektu. | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analiza podstawowych pojęć i unormowań w zakresie analizy ryzyka i bezpieczeństwa transportu. | 2 |
T-W-2 | Modelowanie ryzyka (modelowanie niezawodności, modelowanie strat). | 4 |
T-W-3 | Metody jakościowe i ilościowe analizy ryzyka w transporcie. | 4 |
T-W-4 | Zarządzanie ryzkiem w łańcuchu dostaw. | 3 |
T-W-5 | Problematyka badań wypadków. | 1 |
T-W-6 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Prace wspomagające przygotowanie projektu (w tym studiowanie literatury przedmiotu). | 17 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Praca własna (w tym m.in. studiowanie literatury przedmiotu). | 42 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy. |
M-2 | Metoda projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena posumowująca. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_W01 Student potrafi zdefiniowac i zidentyfikować czynniki ryzyka dla wybranych procesów transportowych oraz dokonać dyskusji ich wpływu na poziom ryzyka tych procesów. | SD_3_W01, SD_3_W03, SD_3_W06, SD_3_W08 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_U01 Student potrafi ocenić wpływ czynników ryzyka na bezpieczeństwo procesu transportowego. Umie przygotować ranking czynników. | SD_3_U02, SD_3_U05, SD_3_U01 | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_K01 Student postrzega interakcje zachodzące w otoczeniu systemów technicznych mające wpływ na poziom bezpieczeństwa. | SD_3_K01, SD_3_K03 | — | C-1 | T-W-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_W01 Student potrafi zdefiniowac i zidentyfikować czynniki ryzyka dla wybranych procesów transportowych oraz dokonać dyskusji ich wpływu na poziom ryzyka tych procesów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować najistotniejsze czynniki ryzyka oraz dokonać dyskusji ich wpływu na poziom ryzyka z wykorzystaniem podejścia podstawowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_U01 Student potrafi ocenić wpływ czynników ryzyka na bezpieczeństwo procesu transportowego. Umie przygotować ranking czynników. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym ocenić wpływ istotnych czynników ryzyka na bezpieczeństwo procesu transportowego. Umie przygotować ranking tych czynników. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bILT_K01 Student postrzega interakcje zachodzące w otoczeniu systemów technicznych mające wpływ na poziom bezpieczeństwa. | 2,0 | |
3,0 | Student postrzega najstotniejsze interakcje zachodzące w otoczeniu systemów technicznych mające wpływ na poziom bezpieczeństwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szopa, T., Niezawodnośc i bezpieczeństwo, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2009
- Vilko, J., Hallikas J., Risk assessment in multimodal supply chains, Int. J. Production Economics, 2012, 140
Literatura dodatkowa
- Rosochacki W., Pijanowski S., Unormowania podstawowych pojęć z zakresu analizy bezpieczeństwa maszyn, Bezpieczeństwo Pracy 3/2012, 19-21., CIOP, 2012, 3
- Rosochacki, W., The problem of evaluating the expiration of the service life of the supporting structure of secondhand cranes, Archives of Transport, Warszawa, 2019, 1