Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Metody badań w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody badań w transporcie | ||
Specjalność | inżynieria lądowa i transport | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 22 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Doktorant ma podstawową wiedzę z zakresu transportu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z metodami i technikami prowadzenia badań w transporcie. |
C-2 | Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania problemu badawczego w obszarze funkcjonowania transportu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Treść zajęć powiązana jest z tematyką wykładów. | 9 |
T-P-2 | Zaliczenie. | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i klasyfikacja badań. | 2 |
T-W-2 | Decyzje i procesy decyzyjne. | 4 |
T-W-3 | Metody i techniki badań w transporcie. | 4 |
T-W-4 | Formułowanie i rozwiązywanie problemu badawczego. | 2 |
T-W-5 | Przykłady zastosowania wybranych metod badawczych w transporcie. | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Studiowanie literatury. | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy. |
M-2 | Metoda projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_W01 Doktorant posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod i technik prowadzenia badań naukowych w obszarze transportu. | SD_3_W01, SD_3_W06 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_U01 Doktorant potrafi wykorzystywać narzędzia badawcze do prowadzenia badań z zakresu transportu. | SD_3_U01, SD_3_U02, SD_3_U06 | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_K01 Doktorant rozumie potrzebę krytycznego spojrzenia na efekty prowadzonych badań naukowych z zakresu transportu. | SD_3_K04, SD_3_K05, SD_3_K02 | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-P-1, T-W-6, T-W-4, T-P-2, T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_W01 Doktorant posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod i technik prowadzenia badań naukowych w obszarze transportu. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu metod i technik prowadzenia badań naukowych w obszarze transportu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_U01 Doktorant potrafi wykorzystywać narzędzia badawcze do prowadzenia badań z zakresu transportu. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykorzystuje narzędzia badawcze do prowadzenia badań z zakresu transportu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02bILT_K01 Doktorant rozumie potrzebę krytycznego spojrzenia na efekty prowadzonych badań naukowych z zakresu transportu. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant rozumie potrzebę krytycznego spojrzenia na efekty prowadzonych badań naukowych z zakresu transportu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2013
- Zalewski W., Rachunek kosztow działan w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportu drogowego, PWN, Warszawa, 2011
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Grobler, A., Metodologia nauk, Wydawnictwo Areus - Wydawnictwo Znak, Kraków, 2006