Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Współczesne problemy geotechniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne problemy geotechniki | ||
Specjalność | inżynieria lądowa i transport | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 23 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagana jest podstawowa znajomość mechaniki gruntów. |
W-2 | Znajomość metod analizy matematycznej podstawowych równań. |
W-3 | Umiejętność interpretacji wyników badań. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wyboru matematycznego opisu analizowanego zjawiska. |
C-2 | Uzyskiwanie analitycznych rozwiązań badanych problemów. |
C-3 | Weryfikacja modeli matematycznych w oparciu o badania eksperymentalne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt posadowienia płyty na palach w oparciu o testy statyczne pali. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Matematyczny opis procesów fizycznych w gruncie podczas obciążania w warunkach laboratoryjnych. | 2 |
T-W-2 | Analiza współpracy płyty fundamentowej z podłożem gruntowym z założeniem nieliniowej teorii obciążenie-osiadanie. | 2 |
T-W-3 | Współpraca pala z podłożem gruntowym, mobilizacja oporu podstawy i pobocznicy wraz z osiadaniem, krzywa M-K, testy statyczne, interpretacje wyników. | 2 |
T-W-4 | Współpraca płyty fundamentowej ze sprężystym podłożem na fundamencie palowym. | 2 |
T-W-5 | Analiza mechanizmu mobilizacji oporu pobocznicy i podstawy pala. | 2 |
T-W-6 | Kolumny w otulinie z geotkaniny | 2 |
T-W-7 | Zastosowanie georur w konstrukcjach geotechnicznych. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Konsultacje | 5 |
A-P-3 | Wykonanie projektu. | 15 |
A-P-4 | Zaliczenie zajęć | 1 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie zalecanej literatury dotyczącej omówionych na wykładzie metod badawczych. | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady przedstawiające problem. |
M-2 | Dyskusja na temat elementów modeli i ich zastosowania. |
M-3 | Projekty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Uczestnictwo w wykładach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_W03 Posiada wiedzę, która pozwala na samodzielnie przygotowanie programu badań naukowych i realizację tego programu badań | SD_3_W01 | — | C-2 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_U03 Potrafi uzyskiwać rozwiązania analityczne sformułowanych problemów oraz przeprowadzać odpowiednie badania eksperymentalne | SD_3_U01 | — | C-3 | T-W-5, T-P-1, T-W-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_K03 Ma świadomość wagi prowadzonych badań, odpowiedzialności za uzyskane wyniki i ich wdrożenie w działalności inżynierskiej oraz ich wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój w budownictwie. | SD_3_K01 | — | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_W03 Posiada wiedzę, która pozwala na samodzielnie przygotowanie programu badań naukowych i realizację tego programu badań | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę we współczesnych problemach geotechniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_U03 Potrafi uzyskiwać rozwiązania analityczne sformułowanych problemów oraz przeprowadzać odpowiednie badania eksperymentalne | 2,0 | |
3,0 | Potrafi formułować i rozwiązywać podstawowe zagadnienia w modelowaniu procesów we współczesnej geotechnice. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aILT_K03 Ma świadomość wagi prowadzonych badań, odpowiedzialności za uzyskane wyniki i ich wdrożenie w działalności inżynierskiej oraz ich wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój w budownictwie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość ważności i rzetelności wykorzystywanych metod w tworzeniu opisu analizowanych zjawisk. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wiłun Z., Zarys Geotechniki, WKŁ, Warszawa, 2013
- Pisarczyk S., Odkształcalność gruntów i osiadanie fundamentów., OWPW, Warszawa, 2017
- Briaud J.-L., Unsaturated and saturated soils, J. Wiley and Sons, Cambridge, 2013
Literatura dodatkowa
- Furtak K., Kądracki M., Podstawy budowy tuneli, Politechnika Krakowska, Kraków, 2005