Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Współczesne problemy w inżynierii ruchu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne problemy w inżynierii ruchu | ||
Specjalność | inżynieria lądowa i transport | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 23 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość infrastruktury transportu, środków transportu i procesów realizowanych w transporcie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z problematyką inżynierii ruchu |
C-2 | Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów wystepujących w inżynierii ruchu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ruch pojazdów i siły działąjace w ruchu pojazdów | 2 |
T-W-2 | Bezpieczeństwo ruchu - stan i analizy | 2 |
T-W-3 | Polityka transportowa i jej wpływ na zarządzanie ruchem | 2 |
T-W-4 | Zarządzanie, nadzór i sterowanie ruchem | 2 |
T-W-5 | Telematyka i inteligentne systemy transportowe - przeznaczenie | 2 |
T-W-6 | Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu. | 2 |
T-W-7 | Metody i działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Praca własna studenta | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace - wykład informacyjny i wykład problemowy |
M-2 | Metody praktyczne - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawoe oddanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_W01 Student zna wystepujące współczesne problemy wystepujące w inżynierii ruchu, właściwie je interpretuje i ocenia | SD_3_W01, SD_3_W03, SD_3_W06 | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_U01 Student potrafi zinterpretować i ocenić problemy występujące w inzynierii ruchu, dokonać ich analizy krytycznej i wskazać racjonalne rozwiązania | SD_3_U05, SD_3_U02, SD_3_U03 | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosownia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie inżynierii ruchu | SD_3_K02, SD_3_K03, SD_3_K04 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-P-1, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_W01 Student zna wystepujące współczesne problemy wystepujące w inżynierii ruchu, właściwie je interpretuje i ocenia | 2,0 | |
3,0 | Znajomość współczesnych problemów występujących w inżynierii ruchu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_U01 Student potrafi zinterpretować i ocenić problemy występujące w inzynierii ruchu, dokonać ich analizy krytycznej i wskazać racjonalne rozwiązania | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność własciwej interpretacji problemu inżynierii ruchu ze wskazaniem racjonalnego rozwiązania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bILT_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosownia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie inżynierii ruchu | 2,0 | |
3,0 | Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju w inżynierii ruchu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inzynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009
- Datka S., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu, WKiŁ, Warszawa, 2009
- Gucma S., Inżynieria ruchu morskiego, Okrętownictwo i żegluga sp. z o. o., Gdańsk, 2001
- Jagniszczak I., Systemy sterowania i zarządzania ruchem statków, WSM Szczecin, Szczecin, 2001