Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Współczesne problemy w inżynierii ruchu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Współczesne problemy w inżynierii ruchu
Specjalność inżynieria lądowa i transport
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 23 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie
projektyP5 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość infrastruktury transportu, środków transportu i procesów realizowanych w transporcie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktoranta z problematyką inżynierii ruchu
C-2Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów wystepujących w inżynierii ruchu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku10
10
wykłady
T-W-1Ruch pojazdów i siły działąjace w ruchu pojazdów2
T-W-2Bezpieczeństwo ruchu - stan i analizy2
T-W-3Polityka transportowa i jej wpływ na zarządzanie ruchem2
T-W-4Zarządzanie, nadzór i sterowanie ruchem2
T-W-5Telematyka i inteligentne systemy transportowe - przeznaczenie2
T-W-6Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu.2
T-W-7Metody i działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu2
T-W-8Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca własna studenta20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace - wykład informacyjny i wykład problemowy
M-2Metody praktyczne - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawoe oddanego projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03bILT_W01
Student zna wystepujące współczesne problemy wystepujące w inżynierii ruchu, właściwie je interpretuje i ocenia
SD_3_W01, SD_3_W03, SD_3_W06C-1, C-2T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03bILT_U01
Student potrafi zinterpretować i ocenić problemy występujące w inzynierii ruchu, dokonać ich analizy krytycznej i wskazać racjonalne rozwiązania
SD_3_U05, SD_3_U02, SD_3_U03C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE03bILT_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosownia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie inżynierii ruchu
SD_3_K02, SD_3_K03, SD_3_K04C-2, C-1T-W-2, T-P-1, T-W-6M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03bILT_W01
Student zna wystepujące współczesne problemy wystepujące w inżynierii ruchu, właściwie je interpretuje i ocenia
2,0
3,0Znajomość współczesnych problemów występujących w inżynierii ruchu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03bILT_U01
Student potrafi zinterpretować i ocenić problemy występujące w inzynierii ruchu, dokonać ich analizy krytycznej i wskazać racjonalne rozwiązania
2,0
3,0Umiejętność własciwej interpretacji problemu inżynierii ruchu ze wskazaniem racjonalnego rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE03bILT_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosownia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie inżynierii ruchu
2,0
3,0Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju w inżynierii ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inzynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009
  2. Datka S., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu, WKiŁ, Warszawa, 2009
  3. Gucma S., Inżynieria ruchu morskiego, Okrętownictwo i żegluga sp. z o. o., Gdańsk, 2001
  4. Jagniszczak I., Systemy sterowania i zarządzania ruchem statków, WSM Szczecin, Szczecin, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ruch pojazdów i siły działąjace w ruchu pojazdów2
T-W-2Bezpieczeństwo ruchu - stan i analizy2
T-W-3Polityka transportowa i jej wpływ na zarządzanie ruchem2
T-W-4Zarządzanie, nadzór i sterowanie ruchem2
T-W-5Telematyka i inteligentne systemy transportowe - przeznaczenie2
T-W-6Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu.2
T-W-7Metody i działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu2
T-W-8Zaliczenie1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca własna studenta20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03bILT_W01Student zna wystepujące współczesne problemy wystepujące w inżynierii ruchu, właściwie je interpretuje i ocenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
SD_3_W06Posiada wiedzę dotyczącą najnowszych teorii, zasad i pojęć oraz metod badawczych związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną oraz wiedzę poszerzoną, umożliwiającą tworzenie nowych teorii, metodologii badań i pojęć w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktoranta z problematyką inżynierii ruchu
C-2Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów wystepujących w inżynierii ruchu
Treści programoweT-W-4Zarządzanie, nadzór i sterowanie ruchem
T-W-2Bezpieczeństwo ruchu - stan i analizy
T-W-3Polityka transportowa i jej wpływ na zarządzanie ruchem
T-W-7Metody i działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu
T-W-6Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu.
T-W-5Telematyka i inteligentne systemy transportowe - przeznaczenie
T-P-1Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku
T-W-1Ruch pojazdów i siły działąjace w ruchu pojazdów
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podajace - wykład informacyjny i wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawoe oddanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość współczesnych problemów występujących w inżynierii ruchu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03bILT_U01Student potrafi zinterpretować i ocenić problemy występujące w inzynierii ruchu, dokonać ich analizy krytycznej i wskazać racjonalne rozwiązania
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
SD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
SD_3_U03Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, które będą przekazywane różnym grupom odbiorców, w szczególności międzynarodowemu środowisku naukowemu.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów wystepujących w inżynierii ruchu
Treści programoweT-P-1Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawoe oddanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność własciwej interpretacji problemu inżynierii ruchu ze wskazaniem racjonalnego rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE03bILT_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosownia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie inżynierii ruchu
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów wystepujących w inżynierii ruchu
C-1Zapoznanie doktoranta z problematyką inżynierii ruchu
Treści programoweT-W-2Bezpieczeństwo ruchu - stan i analizy
T-P-1Analiza podstawowych problemów w inżynierii ruchu - studium przypadku
T-W-6Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i ich wpływ na bezpieczeństwo ruchu.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podajace - wykład informacyjny i wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawoe oddanego projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju w inżynierii ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0