Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Inteligentne systemy zarządzania ruchem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inteligentne systemy zarządzania ruchem | ||
Specjalność | inżynieria lądowa i transport | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 24 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw inżynierii ruchu, infrastruktury transportu oraz środków transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących rozwiązań wykorzystujących różnorodne technologie - informatyczne, telekomunikacyjne, automatyki obiektów ruchomych w obszarze transportu oraz ich zastowania i przeznaczenia |
C-2 | Zapoznanie studentów z problematyką wdrażania i funkcjonowania inteligentnych systemów zarządzania ruchem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza i ocena inteligentnych systemów zarządzania ruchem w ramach poszczególnych gałęzi transportu - studium przypadku. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kluczowe innowacje transprtowe XXI wieku | 2 |
T-W-2 | Tendencje i uwarunkowania zmian w systemach zarządzania ruchem. | 2 |
T-W-3 | Istota, funkcje i zadania ITS | 2 |
T-W-4 | Bariery techniczno-technologiczne oraz organizacyjno-prawne wdrażania inteligentnych systemów zarządzania ruchem. | 2 |
T-W-5 | Analiza regulacji prawnych w zakresie wdrażania inteligentnych systemów zarządzania ruchem | 2 |
T-W-6 | Inteligentne systemy zarządzania w ruchu lądowym i powietrznym | 2 |
T-W-7 | Inteligentne systemy zarządzania ruchem na morskich i śródlądowych drogach wodnych | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Praca własna studenta | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny i wykład problemowy |
M-2 | Metody praktyczne - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - ocena końcowa na podstawie oddanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_W01 Student zna współczesne rozwiązania wykorzystujące różnorodne technologie informatyczne i telekomunikacyjne stosowane do zarządzania ruchem | SD_3_W01, SD_3_W03, SD_3_W06, SD_3_W08 | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_U01 Student potrafi przeanalizować i ocenić inteligentne systemy zarządzania ruchem w ramach poszczególnych gałęzi transportu oraz wskazać bariery techniczno-technologiczne i organizacyjno-prawne ich wdrażania | SD_3_U03, SD_3_U05, SD_3_U01 | — | C-2, C-1 | T-W-6, T-P-1, T-W-7, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_K01 Student potrafi ocenić wpływ zastosownia inteligentnych systemów zarządzania ruchem na realizację procesów transportowych | SD_3_K04, SD_3_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-P-1, T-W-6, T-W-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_W01 Student zna współczesne rozwiązania wykorzystujące różnorodne technologie informatyczne i telekomunikacyjne stosowane do zarządzania ruchem | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstaw funkcjonowania inteligentnych systemów zarządzania ruchem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_U01 Student potrafi przeanalizować i ocenić inteligentne systemy zarządzania ruchem w ramach poszczególnych gałęzi transportu oraz wskazać bariery techniczno-technologiczne i organizacyjno-prawne ich wdrażania | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność racjonalnej oceny zostosowanych rozwiązań w poszcególnych gałęziach transportu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bILT_K01 Student potrafi ocenić wpływ zastosownia inteligentnych systemów zarządzania ruchem na realizację procesów transportowych | 2,0 | |
3,0 | Rozumienie potrzeby zastosownia ITS w transporcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adamski A., Inteligentne Systemy Transportowe, Wyd. AGH, Kraków, 2003
- Lejda K., Siedlecka S., Charakterystyka systemów telematycznych wykorzystywanych w transporcie drogowym. Monografia (red. naukowa K. Lejda) - Systemy i Środki Transportu Samochodowego, Oficyna Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2014
- Planning a modern transport system. A guide to Intelligent Transport System architecture. European Communities, Cambridge, 2010
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu. (Dz. U. L. 320.10L/0040)., 2010
Literatura dodatkowa
- Cichocki P., Jabkowski P., Kaczmarek M.:, Inteligentne systemy sterowania ruchem – perspektywa ekspercka a perspektywa potoczna, studium zachowań poznańskich kierowców., Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2009